Om jag vore en bok

Västerbron ligger där alldeles som en linje mellan mig och världen. Mitt på stannar tiden. Det finns inget nu, då eller sen där uppe. Mitt på är en punkt av värme, stillhet, skönhet, tyngd. Hornstull där borta, Rålis där nere, Fridhemsplan nånstans en evighet bort, Norrmälarstrand, vackra Norrmälarstrand sjunger sina sånger för förbipasserande några sidor längre fram, Söder flanerar vidare på sin sida av vattnet, vackra fasader i hela stan i solskenet från min plats i stan.

Åsiktsmaskinen
Postat av: Kallemange

Jag gillar västerbron, den ger perspektiv åt stan. Fast det är lite synd med s mälarstrand som är en enda bilväg, här borde stan ta sitt ansvar.

2007-08-28 @ 21:25:56

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0