Semester i New York och Toronto

Jag och min pojkvän åkte till New York och sedan till Toronto i mitten av Juli. Här kommer en liten bilddagbok:


Cool vy! Hade aldrig sett en RIKTIG skyskrapa förut. Fattade inte riktigt att jag faktiskt var där och gick omkring bland alla jättehus.
ny1


Pizza i Little Italy. Restaurangen sägs vara den första pizzerian i New York. Jag gillade maten, om nu någon skulle undra.ny21

Martin var lika nöjd med maten som jag!
ny20

Underbar kväll i Little Italy.
ny19

I kön på väg in till Comedy Cellar, en standupcomedy-klubb. Det blev en toppenkväll.
ny18

Här har vi hamnat på en liten soft pub som lever efter koncepter "Köp en öl - få en pizza". Såna ställen borde finnas i Sverige också.
ny16


Kul skylt som fick mig att tänka på filmen Forest Gump. Martin upplyste mig om att det här stället fanns redan före filmen.
ny15


Den här utställningsmontern fanns inuti en liten kyrka som ligger alldeles intill Ground Zero. Kyrkan blev en samlingspunkt för många under hjälparbetet vid attentaten under den 11 september och många av hjälparbetarna har lämnat små minnen till den här samlingen som bland annat innehåller tygmärken från olika polisdistrikt.
ny14

Ett coolt konstverk med en cool kille i förgrunden.
ny13


Ett konstverk som blev skadat under "Elfte september".
ny12


Hade aldrig trott att jag skulle få se henne i verkligheten. =)
ny11


Tillbaka på hotellrummet. Vi är trötta men lyckliga efter en kul kväll i en fantastisk stad!
ny10


En kväll hittade jag ett stort äpple ute på gatan!
ny9




Okej, okej, jag fattar!
ny8


Här sitter vi på en mysig innergård till en cool restaurang.
ny7



Central Park. I tv-serien Angels in America zoomas den här fontänen in i början av varje avsnitt. Jag tycker att den är otroligt fin.
ny6



En av alla muggarna med Cinnamon Dolce Latte jag köpte.
ny5


Vy från Rockafeller Center, 70 våningar upp. Ofattbart egentligen att jag vågade mig upp. Utsikten var grym.
ny4



Mot slutet av resan åkte vi till Niagarafallen. I närheten av fallen är det så mycket vatten som piskas upp att det regnar konstant. Så vi var glada men blöta.
ny29


Man kan även åka båt och uppleva fallen på riktigt nära håll. Vi nöjde oss dock med att se fallen på behörigt avstånd och fotade istället båten och våghalsarna som åkte med den.
ny26



Fallen från en annan vinkel.
ny28


Mera vattenfall.
ny24


Glad Martin!
ny23


Det finns elefanter i Toronto. Stora elefanter.
ny22

Åsiktsmaskinen

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0