Ankomst förberedd

Lördag
1.Middag på Mamadou (mysig liten asiatisk restaurang helt i min smak)
2.Releasefest för Svensk Poet 2007. Vi träffades på tryckeriet Författares bokmaskin på Kungsholmen. Det var supermysigt. Jag läste de två dikter jag bidrar med i boken. Hade inte tänkt att läsa först men efter att ha lyssnat på de andra som var uppe och läste så kände jag att jag också vågade. Det kändes bra och viktigt att framföra dem. Men bäst av allt var att få träffa de andra poeterna. Det är så kul att träffa andra som också skriver. det ska jag fortsätta med. Så klart! =)
3. Efter-uppläsnings-öl på Göken. Magnifikt skön avslutning på kvällen.

Söndag
Första advent. Julpyntet är uppsatt hemma sedan i fredags. Kändes inte så tvångsmässigtsom jag var rädd för. Så nu när första advent är här så är det lite julstämning här hemma. Jag vill tipsa om julmarknaden på Drottningsholms gårdsplan, där jag var för några år sedan. Prylarna är kanske lite väl dyra men för mig räckte det med att bara vara där för att få en riktig härlig julknsla. Och det är mycket sagt föratt vara den påhejare av skifte från monarki till republik som jag är. Jag var till och med inne i slotts-shoppen, eller vad den nu heter, och kollade på de fina slotts-souvernirerna man kunde köpa där. Ja, det är fint med slott, det erkänner jag. Bäst vore om jag kunde få bo i ett av dem. Tillsammans med en massa andra. Kollektiv, vilket härligt livsfördriv!

Jag ska kolla upp vilka julmarkander som är värda att besöka. Sen ska jag kolla med Gud om när det kommer snö.

Och däremellan ska jag försöka läsa ut "Den lille vännen" som jag har i bokcirkel-läxa till på torsdag.

Åsiktsmaskinen
Postat av: Sara

Låter som du haft en mysig helg! Är "Den lille vännen" bra? Jag rekommenderar "Is" av Vladimir Sorokin :o)

Kram!

Ps. Ska du fortfarande gå imorgon?

2007-12-02 @ 15:36:32
Postat av: Sandra Lang

Sara: Ja, det har varit väldigt mysigt, och så har det fladdrat omkring en hel del fjärilar i magen också, men nästan alla har flugit ut nu, så nu är det lugn och ro. Ska ta ett fotbad ikväll också tror jag.

Jag har bara läst hundra sidor i Den lille vännen, och just nu så känns den ganska bra, men väldigt detaljerad, så det gäller att ha tålamod.

2007-12-02 @ 17:14:28
URL: http://www.sandralang.blogg.se
Postat av: valle

Hade varit kul att vara med på den där releasefesten, jag är ju också med i antologin. Men jag hade tyvärr varken tid eller råd att åka till Stockholm. Det hade varit roligt att höra dig läsa dina dikter annars.

2007-12-02 @ 17:42:17
URL: http://imemine.blogg.se
Postat av: Sandra Lang

valle: Jag upptäckte först idag, för bara en stund sedan att du också är med i boken. Det var en jättekul upptäckt. Det hade varit suveränt kul att ha träffat på dig i går kväll, men det kommer ju säkert fler tillfällen. Det hoppas jag.

2007-12-02 @ 18:32:59
URL: http://www.sandralang.blogg.se
Postat av: Tobbe

Synd att man missade Svensk Poet-festen. Hade varit kul. Nåväl... man kan inte hinna med allt ;)

2007-12-02 @ 23:20:37
URL: http://www.aberatism.com
Postat av: Sandra

Tobbe: Det kommer fler tillfällen. =)

2007-12-03 @ 12:38:01

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0