Flaggdag

Idag flaggar Sverige. För Nobel och för stora framsteg inom forskning. Sitter här och nu och ser på prisutdelningen. Och jag ser en familj av stenansikten. Vår kungliga familj sitter där som dockor. Jag har inget bättre ord för det. Utklädda i vuxenbarbiekläder. Vår kung spelar Ken i den kungliga såpa som utspelar sig i mitt huvud, Silvia är en vacker barbiequeen och så glittersessorna med omåttligt vackra klänningar och blingbling. Carl Philip deltar tydligen inte under prisutdelningen. Har ingen aning om vart han tagit vägen. Bryr mig inte. Bryr mig om demokratiska värden. Vi har en vass skärva kvar av feodalväsendet här i Sverige. Vi har kungliga titlar som ärvs. Tycker att den person som ska utföra de uppgifter som åvilar en konung ska väljas. Så bör det funka i vårt demokratiska och moderna land.

Förenta Nationernas generalförsamling antog och kungjorde den 10 december 1948 en allmän förklaring om de mänskliga rättigheterna. Idag flaggar jag för denna förklaring.

Åsiktsmaskinen

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0