Häftigt med estradpoesi-träffar

Måndag
Tog tunnelbanan till Ropsten och Hjorthagens Medborgarhus för att lyssna på Poetry Slam-tävlingen där. det var jättemysigt. Jag ångrar att jag inte tog med mig några texter, då hade jag läst lite på Öppen scen. Det var så lagom mycket folk och själva scenen var så liten att det hade passat mig och min nästan obefintligt utlevande estrad-stil. Men det blir fler tillfällen till det. Nu är jag verkligen sugen på att läsa. Det känns kul! Och jag tror det hjälper mig i mitt jobb också, att öva att prata inför folk.

Tisdag
Pirr i magen. Återkommer möjligtvis till anledningen.

Åsiktsmaskinen
Postat av: Tobbe

De är som droger, estradträffarna ;)
Skulle egentligen dykt upp jag också igår, men tog en lite lur efter jobbet igår och råkade försova mig.
Läste dock på Rabarber ikväll. Det gick... sådär. Absolut inte dåligt, men jag önskar att jag varit mer fokuserad och att jag läst igår också, så att jag fått lite rutin. Det var en helt ny text. Gjorde den inte så bra som det egentligen är. Nåväl.

Ser starkt fram emot nästa estradår :)
Hoppas vi står på samma scen snart! Och kanske tävlar mot varann ;)


Må väl!

2007-12-05 @ 00:57:34
URL: http://www.aberatism.com
Postat av: Sandra

Tobbe: Vad kul att du var uppe och läste! Det spelar ingen roll hur det går när man väl är uppe på podiet tycker jag, det är en seger bara att våga sig dit, sen får man lita på texten, man har ju uppenbarligen valt den och känner för den och det räcker så, man har en ambition att låta den komma ut till publiken och då är det bara att tuta och köra, men behöver inte göra någon stor sak av det, egentligen. Fast jag är inte så förbannat kaxig när det kommer till kritan, jag är väldigt nervös och har svårt att inse det där med att texten bär, men det är en skön tanke att ha med sig när man står där svettandes i rampljuset med pappret - för jag har alltid fusklapp med mig - skakandes i handen.

2007-12-05 @ 12:17:36
Postat av: valle

Ja, det är verkligen häftigt med estradpoesi-träffar. Jag har varit med på några stycken och läst dikter men jag är också alltid oerhört nervös innan. Tyvärr är det inte så många såna här i Karlstad, antar att det finns fler möjligheter i Stockholm.

Intervjun med Bengt Berg var till ett projektarbete som jag håller med. Jag läser litteraturvetenskap och just nu håller jag på och skriver ett arbete om små bokförlag.

2007-12-05 @ 15:17:41
URL: http://imemine.blogg.se
Postat av: Effell

...och nu hittade jag följaktligen till din blogg också.
:-)

2007-12-05 @ 16:46:40
URL: http://effell.blogg.se/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0