Jag har redan allt i hemmet

Kom just hem från julfirande hos släkten. Har tagit tag i att betala årets sista räkningar och sitter just nu i telefuckingfånkö til Bonniers tidskrifter för att säga upp en prenumeration. Nog för att jag har tid, har ingen annan än mig själv att bry mig om, pokvännen ligger i sovrummet och har kräksjuka, men det är ju bara så tråkigt att hänga i luren och vänta på sin tur. Nej, fram för VIP-kö för oss särskilt classy som vill säga upp prenumerationer.

För övrigt? Jag ska sticka iväg och träna. Any day now. Men så ligger det en stor guldig Toblerone på köksbordet och pockar på uppmärksamhet. vi får se hur jag väljer. I morgon kväll sticker jag ner till Norrköping. Ska packa ner datorn och värmen och sätta mig på tåget eller bussen och bara flyta bort i tankarna.

Nej, nu lägger jag på. Jag läste just att man kan säga upp prenumerationen på nätet också. Så då gör jag det. Och om nu någon vänlig försäljarsjäl ringer till er och vill sälja en prenumeration på ärevördiga tidningen Allt i hemmet så bjussar jag på en bra ursäkt om ni vill tacka nej. Säg bara: Nej tack, jag har redan allt i hemmet. =)

Åsiktsmaskinen

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0