Som jag vill skriva

Jag har en skållhet dröm om att bli till på ett papper, att bli mina ord, att rämna och födas på nytt i ordens trädgård om våren, att längta efter ljuset på vinterdagar, att få träningsvärk i själen av att fånga och formulera mina tankar på det där alldeles unika och storslagna viset att hitta min sans bland alla snåriga vägar i livet, att stå på torget och ha med mig mina ord, mina böcker, mitt liv på sidorna, att älska på riktigt, att kliva upp och vara riktigt klok, att vara en riktig människa, att knuffa undan, slå ut och rasera rökridåer, glastak, pappersväggar som jag byggt upp och frammanat. Jag känner livet brinna och glöda som allra mest intensivt när jag vågar plocka fram det som finns i mitt hjärta. När jag vågar sänka garden och kasta undan mina rädslor. Jag har starka armar, starka händer, jag har orden och jag ska använda dem. Oavsett allt annat. Oavsett dåligt väder, oavsett stinkande skitig disk i diskhon, oavsett konstiga, hårda kommentarer från andra människor, oavsett om mitt hjärta blöder av svart sorg, eller om hjärtat växt ut ur kroppen på mig av lycka eller stolthet, aldrig vill jag glömma mitt kall, min största lycka, mitt bottenplatta, styrkan i mina ord.

Åsiktsmaskinen

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0