Om det vore jag

Om jag skulle sjunka ner i det som borde vara jag

Om jag skulle binda håret i den där grymma frisyren som är så där paniksnyggt stopljus-rosa att man bara blir förälskad vid blotta tanken på den

Om jag skulle ta och välja de där skorna som borde ha gått med mig i de där fotspåren som skulle ha varit mina för länge sen

Om jag skulle måla av den vackra sommarnattens ljusa himmel med sina eldsrosaröda strimmor på insidan av mitt pannben

Om jag skulle dra på mig skinnjackan som hänger på en krok i min bröstkorg

Om jag skulle vandra iväg helt tyst i den ljumma sommarnatten och blåsa dammet från mitt armbandsur som tickar fram ord med världens högsta sanningshalt

Om eldsrosaröda drömmar vore allt jag hade

Om sommaren lovade mig allt

Om jag trodde på henne skulle jag gå ut och lifta mig fram till dörren jag alltid haft nyckel till i fickan

Frihet skulle det nog stå på brevinkastet

Åsiktsmaskinen
Postat av: Robert

Ja, gör det. För en dag. I taget.

2007-06-06 @ 16:56:27
URL: http://sodermalm.wordpress.com/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0