Den här veckan...

Måndag
Nåt måste hända. Utmana mig, livet.
Bestämde mig i måndags att jag skulle anmäla mig till veckans deltävling i estradpoesitävlingen Poetry Gang Bang. Jag fick plats, trots att jag var ute i sista minuten, och ja, då var det ju bara att ta sig samman och välja ut en text och gå dit.

Tisdag
Restaurang Rabarber och poesitävling.
Det var fem år sen jag stod där och läste sist. På fem år borde man ha blivit... bättre? mindre nervös? tuffare? Nja... på sin höjd kunde jag väl njuta lite mer av framföranden än sist. På sin höjd kunde jag känna mig mer säker på vad jag ville förmedla. Och det är ju mycket värt. Jag tog chansen att förmedla lite av mina tankar och det är jag väldigt tacksam för att jag fick göra. Jag är ingen stor estradpoet, men det gör ingenting. Jag är glad att jag var där. Bland annat eftersom jag träffade Louise Halvardsson där. Hon skulle också läsa och gjorde det suveränt bra. Hon har gett ut en roman, som jag tycker verkar vara intressant. Här kommer hennes hemsidesadress, om ni också vill veta lite mer om henne: http://www.louisehalvardsson.com/

Onsdag
Bakis, bakis, bakis.
Pendeln ut till Handens C på jobb. Träffade tre trevliga människor som jag fotade och ställde vassa frågor till.

Torsdag
Bättre upp.
Den här dagen är inte så kanting och vass. Skönt. Mår bättre. Sov gott och länge. Nyttigt för mig. Sov inte så bra förra natten.

Åsiktsmaskinen
Postat av: anna liv

här kommer länken till min och charlotte qvandts poesiblogg som jag pratade om på rabarber;

http://poesie.blogg.se/

gick in på din på poeter.se och fluktade lite. spännande. ska kolla mer när jag är mindre förkyld.

mvh anna liv lidström

2007-11-15 @ 21:44:21
Postat av: Tobbe

Synd att man missade Rabarber i tisdags då. Brukar annars dyka upp. Vilken text blev det?

2007-11-15 @ 22:24:56
URL: http://www.aberatism.com/
Postat av: Sandra

anna liv: Tack så mycket för länken. Jag ska gå in där och läsa. Åh, det var så kul i tisdags. Jag behöver komma ut och träffa andra som skriver, det är så inspirerande. Jag blev så glad! =) Kram!

Tobbe: Det hade varit kul att träffa dig där. Texten jag läste en variant av heter "Jag har ett oändligt antal leenden" och finns här: http://www.poeter.se/viewBookText.php?args=430566,1992

2007-11-17 @ 07:21:52
Postat av: lollo

kul att du också bloggar! skitkul att träffa på dig. gillar både det du skriver och det du säger :) hoppas på att få se dig på scen snart igen! kramar

2007-11-17 @ 21:18:55
URL: http://livinglollo.blogg.se

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0