Tala om det varav hjärtat är fullt

Måndag
Tala om det varav hjärtat är fullt. Så sa Jan Eliasson i sitt inledningstal under MR-dagarna (MR = Mänskliga Rättigheter) på Stockholmsmässan i Älvsjö. Jag trodde aldrig att jag skulle få möjlighet att se Jan Eliasson på riktigt. Och så sitter man där helt plötsligt i en stor aula och där längst fram står han och pratar om sitt arbete som FN: s särskilda sändebud för konflikten i Sudan. Och jag blev så inspirerad. Jag älskar människor som inte ger upp, som försöker få till stånd försändringar till det bättre, som har så mycket hopp som han har. Otroligt viktigt. Fler som han, tack. Alla har något inom sig som kan göra världen till en bättre plats, det är jag fullständigt övertygad om.

Tisdag
Mässan fortsatte idag. Träffade många intressanta människor, både utställare och besökare. Det var häftigt med alla olika organisationer som var samlade på ett och samma ställe. På eftermiddagen kom HKH kronprinsessan Victoria förbi och delade ut ett pris. Jag undvek nogsamt hennes programpunkt. Tänkte på betydelsen av hennes närvaro och tyckte bara synd om henne. Folk strömmade till föreläsningssalen och jag tänkte att nu vill pöbeln gå och se en kvinna de anser är av högre börd än de själva stå och representera Sverige, nå väl, låt dem. Jag representerar Sverige precis lika mycket som hon.

Åsiktsmaskinen
Postat av: Kallemange

Har inte varit på Rabarber. Än. Vore kul att höra som sagt. Skrattar åt ditt nogsamma undvikande av royalismen, den är konsekvent;) Välvilja modell Eliasson är utrotningshotad. Men är den gratis? Eller är det så att om man skrapar genom helyllefasaden också så att även han har ekonomiska motiv? Jag har undrat så.... Skriver han sina egna tal tror du?

2007-11-22 @ 09:05:55
Postat av: lollo

yes sätt på dig en krona! i mina ögon är du också prinsessa! (och jag också ;=)

2007-11-22 @ 19:49:01
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: Sandra Lang

Kallemange: Intressanta tankar... nej, jag har ingen aning om Eliasson är köpt eller inte, men jag väljer att tro att han inte är det. Jag värdesätter honom efter den känsla jag fick efter hans tal i måndags. Jag skulle bli väldigt ledsen om han gjorde det för pengarna. Jag tror inte han gör det, men säker... vem kan vara säker på nåt?

lollo: Hi hi! Helt rätt!

2007-11-22 @ 22:35:00
URL: http://www.sandralang.blogg.se

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0