Hon ler bakom skärmen

Twin Peaks. Har faktiskt aldrig sett den serien. Nu finns boxen här hemma på soffbordet. Ska börja kolla idag. Måste se filmen Stardust snart också. Gillar Niel Gaiman. Har läst hans Neverwhere, vilken har en av de bästa titlar jag vet. I somras köpte jag Stardust-boken och även en novellsamling som heter American Gods. De bara väntar på att jag ska börja läsa dem. Skön bomullskänsla att tänka på det. =)

Och så ett par ord om Regina Spector: Lyssnar just nu på hennes "Better". Den är superbra. Letade upp min mp3-spelare (en röd Zen nano plus, som snart tappat skyddet till batterihåkllaren, har tejpat den, och vårdar den ömt) för att lyssna på Winnerbäcks nya, och min vana trogen ligger det en massa låtar huller om buller i huvud-mappen. Så här ska ni få en lista på vad som flödar fritt efter varandra i mitt musikaliska universum - ni vet det där som dyker upp mellan öronen så fort man satt på sig sina hörlurar:

Attitude (Mifits) http://www.misfits.com/
Better (Regina Spector)
Lollipop (MIKA)
Världens bästa dåliga exempel (Johan Johansson) Husgud. http://www.monoform.com/johansson/index.html
Min lilla svarta själ (samma obefläckade superartist som ovan)
My interpretation (MIKA)
Samson (Miss Spector)
Last Caress (Misfits)
Beväpna er (Ebba grön)
Det måste vara radion (Ebba)
I´m shipping up to Boston (Dropkick Murphys) Ledmotivet i filmen The Departed. Se den. Värsta schyssta träningsmusiken.
Tessie (Dropkick) Man bara vill ställa sig på löpbandet eller gå på baseball.

Have it your way.
Yours
Sandra

Åsiktsmaskinen

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0