Efterskalv på flyget från Ronneby


Jag reste Från Karlskrona idag
Tom
Allt regn i hela Sverige hade samlats i molnen ovanför flygplatsen verkade det som
Som en blogg, nästan
Ett ögonblick i mitt liv
En trött arbetare efter en dags värv
I väntan på helgen
på flygplatsen
och självklart är flyget en timme försenat

Risifrutti, Japp och 60 cl apelsinfestis som smakade socker
på flygbussen
Lyssnade på Stieg Larsson

Efterskalv är ändå på något sätt lättare att hantera än jordskalven
Mitt värv var gjort
Jag förvånade mig själv ännu en gång
Slog ett nytt rekord i mänsklighet
Jag är nog en nervcellernas Carolina Klüft
Be mig så ska jag förklara min själs tio kamper över ett glas öl



Åsiktsmaskinen
Postat av: Kallemange

Nervcellernas tiokamp är, trots att jag förstår att det inte är det, kul uttryckt. Jag ser några grenar framför mig;) I min omoderna femkamp.

2007-10-01 @ 09:36:53
URL: http://kallemange.blogg.se
Postat av: Sandra

Tack! Ja, allt kan inte vara mörkt, det finns humor och jag försöker hitta den så ofta jag kan. Den är något att hålla sig i, för mig. Gillar du öl?

2007-10-01 @ 15:02:10
Postat av: Kallemange

Haha, jomendet gör jag väl... du menar att du vill förklara tiokampen?

2007-10-02 @ 10:05:59
Postat av: Sandra

Kallemange: Jo, kanske, jag menar, hösten är väl början av säsongen för själslig fri-idrott? Och en totalt annan sak: Är du copywriter? Har alltid velat jobba med copywriting.

2007-10-02 @ 21:19:00
Postat av: Kallemange

På den totalt andra frågan är svaret nej, fast jag jobbat med copyn, både personen och texten. Har just bytt sida och sitter åter med texter som ska förmedla oss och mig för presumtiva köpare. Men copy är jag inte. Och min åsikt är att copyn som viktigaste länken i kommunikationen inte är förtjänt av att ständigt få armarna avhuggna av fega medarbetare och kunder. Vilket ofta är fallet.
Själslig friidrottsträning är det ofta säsong för, hälsa på hos min sida och berätta när den är möjlig.

2007-10-03 @ 08:49:09

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0