Mental träningstid

Jag ska försöka att vara en sån där som inte springer ut i gatan med vevande armar så fort nåt nytt eller läskigt händer, jag ska försöka att bli en sån där som tar saker med lite mera ro. Det behöver inte nödvändigtvis vara så förbannat skakigt inuti hela tiden. Jag ska jobba på att sjunka ner i min mentala sjukt sköna fåtölj och känna hur skönt det är, hur mysigt och varmt livet kan vara.

 

Inget mer. Varmt, nyköpt gott te, en rostad macka. Kanske fyra rostade mackor. Kanske tio rader nyskriven poesi, kanske en lättnadens suck. Mina vänner, hösten kommer och jag kommer att tända ljus, snygga, nyinköpta, superdesignade ljus, som jag själv valt ut, de ska få stå i min lägenhet och lysa för mig.


Åsiktsmaskinen

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0