"Sot" funkar igen.

God morgon alla morgonpigga! Har hittat Staffan Hellstrands gamla album SOT i min skivsamling. Den har fått en revival i mitt liv den här veckan. =) Och just nu lyssnar jag på Lilla fågel blå. Tror att den där låten spelades sönder för ganska många när den var ny. När jag lyssnar på den nu är det en massa år i magen, en massa steg i fötterna och en massa passerade ögonblick sedan senast och jag bara känner hur bra den är. För mig. Just nu. När det blivit höst och jag behöver någon som sjunger så där vackert för mig som han gör.

Åsiktsmaskinen
Postat av: Kim

Jag älskar Lilla fågel Blå. Den påminner mig alltid, på ett bra sätt, om de människor i mitt liv jag mist...pappa, morfar, mormor och några barndomsvänner som inte "klarade det" till vuxen ålder. Hans röst är en tröst i sig.

2007-09-23 @ 21:54:07
URL: http://qrious.blogg.se
Postat av: Sandra

Håller med dig, Kim. Tack för ditt svar.

2007-09-25 @ 15:15:40

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0