Böcker, listor och estradpoesi

God morgon! Stter här vid frukostbordet och har ätit upp den fiberrberikade gröten och hör regnet knattra på fönsterblecket. Jag har fått plats på en författarskola på Folkuniversitetet. Vi börjar på tisdag. Det här är nog precis den knuff framåt jag behöver. För övrigt så ska jag till puben Southside vid Zinkensdamm i morgon och lyssna på ny poesi och kanske läsa något själv. SvintoSara och Martin hänger med.

Just nu läser jag Mia Törnbloms "Så dumt!" och jag gillar den. Jag skulle nog aldrig ha läst den om jag inte var med i en bokcirkel där vi valt ut den till månadens bok. Vilken tur att jag anmälde mig! Nästa gång är det jag som väljer bok och jag har bland annat hittat en bok som heter "Stockholmssägner" av Daniel Wattin. Det finns en snygg hemsida till boken: http://www.sodratornet.se/stockholmssagner/

Jag har också de här böckerna på listan som vi ska välja bok från:
"Den tysta flickan" av Peter Hoeg
"Enhet" av Gabriella Håkansson
"Duck City" av Lena Andersson


... under strecket, dvs bland de böcker som inte hamnade på bokväljar-listan, har jag ytterligare ett gäng böcker som jag blivit nyfiken på:
"Operation B" av Gabriella Håkansson
"Staden som slutade andas" av Kenneth J Harvey
"Ful" av Scott Westerfeld
"Självkänsla Nu" av Mia Törnblom

De allra flesta av böckerna på listorna finns på Sciencefictionbokhandeln.

Åsiktsmaskinen
Postat av: Johanna Ravhed

Hej Sandra!

Nu är jag installerad i STHLM! Hade varit roligt att fika någon dag.. Eller vad tycker du????

2008-08-28 @ 09:03:11
Postat av: SvintoSara

Haj igen. Den tysta flickan har jag velat läsa länge! Hoppas på den... eller iofs den SKA jag läsa. Gillar Hoeg. Har du lånat Mias bok eller köpt den? Jag väntar fortfarande på att den ska komma in på bibblan, men jag hinner nog. See you tomorrow! Kram!

2008-08-28 @ 10:08:15
Postat av: SvintoSara

Jag tog bort min reservation på Mias bok på bibblan och lånar jättegärna din istället!

2008-08-28 @ 13:56:22

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0