Avdramatisera tanken på sexuell läggning

Jag hoppas att det nån gång blir helt avdramatiserat vad man har för sexuell läggning. I går hölls QX Gaygala. Just nu har SvD en serie om homosexualitet. Det är bra. Men jag är ganska trött på människors fascination över homosexualitet. Jag är samtidigt fascinerad över den fascinationen. Jag kan inte förstå hur en del människor fullständigt kan gå upp i limningen för att någon kommer ut ur garderoben. Det känns så djävla skitnödigt, nervöst och blä-igt att just någons sexuella läggning ska bli så tongivande för hur någon uppfattas. Och vi andra då, vi heterosexuella, vi framstår ju nästan som grå trista möss i sammanhanget. Vi finns på rätt sida av nån slags bur på Zoo. Vi är dom som tittar in på de homosexuella, och verkar bara som sagt se just den sexuella läggningen. ALLT annat hos den uttittade personen verkar försvinna i skenet av den sexuella läggningen.

Man kan ju fråga sig varför är man så fascinerad över sexuell läggning i allmänhet och homosexualitet i synnerhet . Är det månne så att bakom fascinationen gömmer sig nyfikenhet och en dragning åt just samma kön?

Åsiktsmaskinen

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0