"I´m not there" och "Walk the line"

Såg filmen "I´m not there" igår. Den handlar om Bob Dylan. Jag vet knappt någonting om honom, men jag tyckte om filmen. Den var skön på nåt sätt. Snyggt regisserat, fast jag vet ju knappt nåt om regi, förstås, men den kändes skönt avslappnad bara. Och musiken varhelt underbar. Så nu ska jag köpa nån skiva av honom. Kanske soundtracket (fantastiskt fult ord) till filmen.

Andra skivor jag tänker köpa är Miss Li-skivan (vet inte om hon gett ut fler än en...), Caroline af Ugglas Janis Joplin-tolkningar, Amanda Jensen (ja, faktiskt, hur otroligt det än låter), den där senaste hyllningsskivan till Cornelis Minne (den med bland andra Thåström).

Johnny Cash är en annan artist som jag ganska nyligen börjat lyssna på. Filmen om hans liv, "Walk the line" rekommenderar jag varmt.

För övrigt: Jag är glad över att jag vågade ställa mig på scenen två gånger den här veckan och läsa mina dikter. =)

Nu måste jag diska. Sen börjar helgen för mig!

Åsiktsmaskinen
Postat av: Johannes

Ska du läsa texter den 3/3 också? :)

Funderar på att dyka upp då :p

2008-02-18 @ 17:34:46
URL: http://johannesholmgren.wordpress.com
Postat av: Sandra

Johannes: Ja, dit vill jag gärna. Den här gången ska jag försöka mig på att läsa också. Jag börjar känna mig lite varmare i kläderna nu, börjar känna igen er andra som läser, och det känns lite tryggare då. =) Vi ses!

2008-02-18 @ 18:52:57

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0