När jag inte kan sova

Sitter här mitt i natten och kan inte sova. Har surfat fram till Thåström på YouTube. Han sjunger Mikael Wiehes "Cheops pyramid" för mig just nu. Brukar spela den om och om igen när jag inte orkar bry mig om nåt annat än den vackra texten och den vackra mannen med den underbara rösten.
Jag har länkat till det här klippet förr, men det skiter jag i. Det är min blogg. Min anarki i det här hörnet av världen.
http://www.youtube.com/watch?v=iGRSM1m5iMo

Sen har jag upptäckt att en av mina favoritförfattare, Johanna Nilsson har börjat blogga igen. Det tycker jag om. =)
http://johannanilssonforfattare.blogg.se/

Åsiktsmaskinen
Postat av: SvintoSara citerar stora diktare

Skrattbesvärjelse

O, skrattleter, skratta upp er!
O, skrattleter, skratta av er!
Skrattigt skrattar ni ert skratt, skrattulerar skratuellt.

O, skratta av er skrattomant!
O, skratta in i skrattofonen - beskrattade skratteleters skratt!
O, skratta ut i skrattosfären, överskrattade skrattisters skratt!

Skrattlantis, skrattlantis.
skratta in och
skratta ut, skrattiralj och skrattibut,
små skrattoner, små skrattoner,
O, skrattleter, skratta upp er, skratta upp er!
O, skrattleter, skratta av er!

- Velimir Chlebnikov

Översättning: Bengt Jangfeldt & Björn Julén

2008-02-04 @ 13:50:22
Postat av: Sandra Lang

SvintoSara citerar stora diktare: Vad finrolig den var! Tack, den kommer garanterat att hjälpa mig att bli glad. Jag älskar skratt! =D

2008-02-04 @ 15:59:18
URL: http://www.sandralang.blogg.se

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0