Ta ställning

Våga säga vad ni tycker, våga strida för er åsikt. Folk i det här landet är så tråkiga, vill ni inte göra skillnad när ni upptäcker något som känns fel eller orättvist? Det  kanske bara är så att jag har en dålig dag - har ont i huvudet, är trött och frusen - men jag tror att de flesta av oss borde säga ifrån lite oftare, och säga ja eller nej istället för kanske, jag vet inte eller helt enelt låta bli att svara. Ta ställning. Ta ställning för bra saker också, visa vad ni tycker är inspirerande, intressant, visa uppskattning och ta fram värmen och generositeten som fins inom er. Tro mig, den behövs.

Åsiktsmaskinen
Postat av: lollo

ja du har helt rätt! mitt nyårslöfte är att bli mer bestämd! citerar Lundells öppna landskap "där ja är ja och nej är nej och tvivlen ligger still"

bättre att någon säger "nej" på en gång istället för "kanske" så slipper man bli besviken!

2008-02-09 @ 12:00:33
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: Sandra

lollo; Ja, det tycker jag också. Och jag gillar verkligen den där raden du citerade.

2008-02-10 @ 16:17:51

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0