Räddningstankar

Söndag.
Har städat en hel del den här helgen. I en lägenhet och i huvudet. Kvar finns en massa flyttkartonger. De flesta är tomma fortfarande. Men tre stycken har jag iallafall hunnit med att fylla. Har ärligt talat bara vräkt ner en massa grejjer för att få bort dem ur lägenheten och ner i förrådet i väntan på att flyttgubbarna kommer. ´

Jag är stolt över vad jag hunnit med att göra den här helgen. I fredags kändes det jobbigt, men nu har jag kommit en bra bit på väg, och nu tillåter jag mig att känna mig stolt. Kommer att kunna sova gott i natt. Har fortfarande en massa att jobba på, men just precis nu känner jag att det finns något fint i mig också.

Veckan som kommer blir hektisk, men spännande. Ska skriva artiklar på de intervjuer jag gjorde i Luleå. Det ska bli kul. Behöver något kul att tänka på, och det här är just en sån sak. Ska försöka jobba hårt så att jag blir klar med artklarna så snart som möjligt, innan jag förlorar magkänslan jag har efter besöket där uppe.

Helst skulle jag vilja gå på en massa teaterar, utställningar och andra kuligheter den här veckan, men tyvärr måste jag stanna hemma och städa och packa på kvällarna. Men det kommer fler veckor, och jag har ett gäng teaterföreställningar och shower jag vill gå på. Det får bli min räddningstanke den här veckan.



Åsiktsmaskinen
Postat av: SvintoSara citerar stora diktare

Enivrez-Vous/Berusa er

Man måste alltid vara berusad. Allt ligger i det: det är den enda frågan. För att inte känna Tidens förfärliga börda som krossar ens skuldror och böjer en till marken, måste man ständigt berusa sig.
Men med vad? Med vin, med dikt, eller med dygd, efter egen smak. Men berusa er.
Och om någon gång, på trappstegen till ett palats, på en dikesrens gröna gräs, i ert rums ensamhet, ni vaknar och berusningen redan avtagit och försvunnit, fråga då vinden, vågen, stjärnan, fågeln, klockan, allt som flyr, allt som jämrar sig, allt som rullar fram, allt som sjunger, allt som talar, fråga hur dags det är: och vinden, vågen, stjärnan, fågeln, klockan, kommer att svara er: Det är dags att berusa sig. För att inte vara Tidens slavar och martyrer, berusa er ständigt! Med vin, med dikt eller med dygd, efter egen smak!

-Charles Baudelaire

2008-01-28 @ 19:40:30
Postat av: SvintoSara talar med egen stämma

Sååå då kommer du inte till Poetry Slam Rinkeby på onsdag? Det är ju nära för oss blå-linjare!!! Men förstår, du verkar ha fullt upp!

Vad är det som händer, ska du flytta? Måste nog läsa ikapp lite i bloggen för att hänga med här känner jag :o)

I'll be back!

Kram

2008-01-28 @ 19:42:06
Postat av: Sandra

SvintoSara citerar stora diktare: Tack för att jag fick läsa det här. Det behövde jag. Otroligt vacker text.

2008-01-28 @ 20:31:17

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0