Trevliga Luleå

Jag har varit i Luleå. Det är vackert där. Mycket vit vacker snö. Jag tog flyget upp dit igår kväll, träffade kollegan på hotellet, tog en bit mat på sportbaren, hejjade på handbollskillarna, synd att de inte vann. Sen gick vi tillbaka till hotellet och förberedde morgondagen (alltså idag). Jag skulle göra några intervjuer och bollade mina idéer med kollegan. Han gillade mina uppslag. Det var skönt. Som belöning för vårt fina arbete gick vi ut på stan igen och tog en öl. Sen gick vi tillbaka till våra hotellrum och la oss. I morse blev vi hämtade kl 07.20. Jag gick upp 06.30 och hann med en skön frukost. Läste serien Rocky i DN (tror jag det var). Den handlade om Facebook. Martin Kellerman liknade Facebook med vuxentamagotchi. Det stämmer djävligt väl. Om ni hittar serien så förstår ni säkert vad jag menar. Jag gillar Facebook, men det känns som att det svämmar över med saker man kan göra, och grupper man kan tillhöra. Man hinner ju knappt med sitt andra liv, ni vet det där som försiggår vd sidan av skärmen.

Har haft en superbra dag uppe i Luleå. PLanet gick hem 12.55. Synd att jag inte bokat ett senare plan. Då hade jag kunnat hinna med mer på mitt uppdrag där uppe. Men, det är något jag får dra lärdom av tills nästa gång jag ska ut på reportageresa.

Noteras bör att Arlanda Express har valt Jan Guillou att vara speaker-röst. Hans röst välkomnade alla resenärer till Stockholm när tåget taxade in på perrongen. Det gav såklart en extra skön fredagskänsla!

Nu är jag hemma igen och känner mig lätt stressad. Helgen är fullbokad med städning och lite annat ansvarsfullt. Men ikväll ska jag bara slappa i soffan framför TV:n. Målet för kvällen är att jag väljer ut några texter och övar in dem inför ett eventuellt estradpoesi-framförande framöver. Kanske på Rinkeby Poetry Slam. Så, den som lever får se.

Trevlig kväll!

Åsiktsmaskinen
Postat av: SvintoSara talar med egen stämma

nejmen.,,.. här står det ju att du kanske kommer medverka t.o.m. då kanske vi ses på onsdag alltså? är du i hjorthagen ikväll? jag hann inte, msåte tentaplugga....

2008-01-28 @ 19:45:13
Postat av: Sandra

SvintoSara talar med egen stämma: Jag hade gärna velat gå på både Hjorthagen och Rinkeby, men har inte möjlighet. Jag skickar dig ett mail om varför. Hoppas att vi kan ses snart!

2008-01-28 @ 20:34:57

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0