Det blev inget praktgräl, det blev något jag tycker om

Igår satt jag uppe till strax efter midnatt och skrev klart två sidor dialog som ska lämnas in idag. Jag kom in till rummet helt underbart härligt inspirerad av Teater Kalashnikov (fel stavning kanske... sorry för det i så fall). Det är en teatergrupp med före detta elever som besökte skolan igår kväll. De var helt fantastiska. Föreställningen spelades upp under bar himmel på gräsmattan mitt på skolområdet. Och solen sken och skymningen kom och de var så djävla grymma och jag garvade och drack mitt vin och åt mina små bitar mörk choklad som jag köpt i utomhusbaren bredvid scenen och jag njöt av varenda sekund. Precis som jag gör nu också, fast jag är trött. Vaknade för tjugo minuter sedan och kunde inte somna om. Gick upp och startade datorn och gjorde en sista justering på den text vi har i uppgift att skriva till idag. Dialog ska det vara. Vi ska skildra ett gräl mellan två helt olika personer. Jag fick idén till min dialog strax efter att lektionen slutade för dagen igår. Jag hade precis kommit tillbaka till mitt rum och var rätt mör och behövde verkligen lägga mig ner på sängen och bara blunda. Men istället kritade jag ner grunden till min dialog. Ingen idé att vänta på nån ny idé, tänkte jag och lät pennan fara över pappret i min anteckningsbok. Och visst, det blev inget praktgräl. Det blev knappt nåt gräl alls, egentligen, och det borde det kanske ha blivit. Men det blev nåt annat istället. Nåt som jag tycker om. Jag har publicerat det på Poeter.se under rubriken "Fyrtio med stort plus". På Poeter.se finns även måndagens uppgift, att bygga en karaktär. Den texten heter "Men kööör då!".


Åsiktsmaskinen
Postat av: SvintoSara

Aaah vad spännande, ska genast titta!

2008-07-16 @ 11:24:58
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: SvintoSara

I like!

2008-07-17 @ 12:39:25
URL: http://svintosara.blogg.se/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0