Min minisemester

Jag sitter och skriver det här i ett hus i ett litet lugnt samhälle vid Motala ström en bit utanför Norrköping. Är och hälsar på en kompis här. Jag har semester om en vecka men jag tog ledigt i fredags för att hinna vara här lite längre tid. Jag åkte hem till mamma och pappa redan i torsdags kväll. Vi käkade lite och drack lite vin och pratade. Sen gick jag och la mig. På fredagmorgonen tog vi bilen och hunden och gick en skogspromenad. Sen fick jag skjuts hit. Väl här fikade vi lite och sen tog vi cyklarna till en fin badsjö.Jag trodde jag skulle ha lite svårt att hoppa i plurret men solen sken så varmt och vattnet var inte alls kallt sp jag hoppade i direkt. Sen solade vi och fikkade och sen blev det ett dopp till iannan vi packade ihop och tog cyklar och cykelkärra och köpte var sin glass på väg hem. När vi ätit upp våra glassar började det regna. Stora varma sommar-regndroppar forsade plötsligt ner på oss. Jag var dyngsur på en minut. Men det var härligt. Regnet var ju varmt.

Igår tog vi cyklarna bort till en loppmarknad. Jag köpte likörglas. Eller, päronkonjak-glas. Det kommer de att passa jättebra som. Sen gjorde vi pannkakor och jag fick världens bästa pannkakstillbehöäs-tips: Blanda banan, jordgubbar och råsocker. Mums till pannkisarna. =) Senare på kvällen grillade vi grönsaks-spett och lax. Mmmmm!! Det kan hända att det kommer upp lite bilder på hela härligheten här inom kort. När vi grillade blrjade det såklart att regna. Men med lite god vilkja och ett solparasoll lyckades vi sitta ute på den fina nygjorda altanen och äta iallfall. Sen plockade vi in maten och satte oss i soffan framför TV:n och såg filmen "A life less ordinary". Precis vad vi behövde just då kändes det som. En rolig, mysig tokig komedi som jag verkligen rekommenderar alla som vill bli lite pigg-gladiga.

Och så har voi kommit fram till idag. Nu har vi ätit frukost och kollat på Alla vi barn i bullerbyn. Om en timme är det dags att åka iväg in till Norrköping. Idag ska voi ha City-dag nämligen. Det är skönt att släntra omkring i Norrköping. Och sen är det dags för mig att åka hemåt igen. Halv fyra i eftermiddag går tåget tillbaka mot Sumpan.

Jag har en vecka kvar på jobbet innan jag går på semester som sagt, men de här dagarna har verkligen kännts som en minisemester. Det har varit jätteskönt att åka hit.

Åsiktsmaskinen
Postat av: Svinto

Åh, det lät ju verkligen jättemysigt!

2008-07-08 @ 13:58:17

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0