Marcus Birro om Göteborg

Jag vet, jag tjatar rätt friskt om Marcus Birro, men han är så bra. Han skriver så vackert. Här är ett utdrag ur hans senaste inlägg:

"Göteborg har blivit en litterär karta, ett sorts Midgård. Det kryllar av missunsamma svartalver överallt. Jag förlåter aldrig Göteborg för att stan aldrig gav mig en chans. Jag vet också att jag sabbade för mig själv. Men det är inte hela sanningen. Mina böcker säljer mycket bättre utanför Göteborg. Vad beror det på? Varför är det så? Men jag har förlikat mig med mitt sår. Det har slutat blöda. Alla nätter sedan 1 januari 2004 när jag tog ett tåg därifrån med en enda låda grejer och en väska med kläder har slutit det där såret omsorgsfullt. Det finns bara ett litet ärr kvar. Jag glömmer inte. Jag sluter bara ögonen och förlåter. Vad annat kan man göra?"

Jag blir rörd på ett helt klart romantiskt sätt av det här. Läs hela inlägget här:

http://www.marcusbirro.se/bloggen/?p=982

Åsiktsmaskinen
Postat av: Svinto

Såg på TV8 att Birro kommer till Studio Virtanen, vet ej när dock men det står nog på nån hemsida

2008-07-03 @ 14:18:49

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0