Livet uppstår i möten mellan människor

Jag tar en liten bit av lunchen-rasten till att skriva ett inlägg. Jag tänkte filosofera lite kring möten. Igår kom en föreläsare till mitt jobb och pratade om fördomar och vad som kan uppstå vid möten mellan människor. Han ansåg att livet uppstår i möten mellan människor. Jag håller med honom fullständigt. Det är när man undviker möten, för att man är rädd, eller fördomsfull eller kanske bara inte orkar, som livet stannar upp, blir trögt. Det finns så många möjligheter som öppnar sig om man kan förmå sig till att vara öppen mot människor. Han sa också att det är inte samma sak att träffa människor som att möta människor. Han träffar flera tusen människor i sitt jobb varje år, men det blir inte på långa vägar lika många möten, där människor verkligen ser och lyssnar på varandra. Det tål att tänkas på tycker jag. Jag tror att vi har fantastiskt mycket att ge, oss själva och varandra. Utbytet kan dock börja först när vi möts.

Åsiktsmaskinen
Postat av: Anonym

men ibland är det himla härligt att vara själv också :o)



idag hade jag ett möte med en människa. han försökte råna mig. :o/ (det är inte så farligt som det låter)



TACK FÖR KORTET! Vad glaaad jag blev! Stooooooooooooooooooooooooor kram! Ska sätta upp det vid min säng, blir min TV

2008-06-12 @ 14:41:12

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0