En fröken Märkvärdig kan inte sova

Fröken märkvärdig och karriären heter en bok av Joanna Rubin Dranger, kolla in hennes hemsida den är jättefin: http://www.joannarubindranger.com/  Jag köpte boken för flera år sedan och öppnade den igen igår kväll, den blev lite över efter att jag packat ner allat annat i lägenheten nu, den står stolt bredvid ett par andra böcker som jag inte velat packa ner. Jag känner igen mig en hel del i Fröken märkvärdig och att läsa den igen efter en massa år gör att jag ser en massa annat i Joannas suveräna seriebilder. Det är kul och sorgligt på samma gång.

Klockan är tio i fem på morgonen. Jag vaknade vid fyra. Det ska inte vara så. Men det är så just nu. Orsaken är antagligen att både jag och sambon var så trötta igår väll att vi gick och la oss supertidigt. Men det är ändå trist eftersom jag ska jobba idag. Tror dock att jag kommer att kunna somna om snart.

Först en liten seger: När jag valde att klippa och färga håret i slutet av tvåan i gymnasiet. Jag blev av med mitt gamla axellånga permanentkrull en gång för alla och jag tyckte jag var så snygg. Screw the rest.


Åsiktsmaskinen

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0