Giraffspråket och en ny Jesus i Malmö

Vad tänker jag på om dagarna egentligen? Igår tänkte jag bland annat på Ola Salo som kommer att spela Jesus i Jesus Christ Superstar, att en ung kille blivit knivskuren på en pendeltågsstation, att komikern Björn Gustafsson ska kuppas in i schlagerfestens Andra Chansen, att en privatperson skänker 3500 kronor till Hammarbys barn- och ungdomsverksamhet eftersom klubben själv inte kan betala några räkningar på grund av frysta konton (tror att det var så det förhöll sig iallafall).

Igår träffade jag Cilla och Sara L i bokcirkeln på Big Ben Pub. Pratade vi böcker? Ja, lite granna. Sen pratade vi om ett begrepp jag aldrig hört talas om förut, nämligen giraffspråk. Jag som är så lång pratar nog giraffspråk hela tiden, tänkte jag i mitt stilla sinne, innan jag fick klart för mig vad de thandlade om, nämligen att i en konfliktsituation försöka diskutera sig fram till en lösning utan att börja konflikta med armar, ben och känslostormar. För min del så känns det som att det handlar om att vara ödmjuk, smart och drivande, på så vis tror jag att man får ett effektivt giraff-samtal. =)



Åsiktsmaskinen

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0