Nytt namn på bloggen!

Hörrni, jag har bytt namn på min blogg. Adressen hit är den vanliga, men namnet här uppe är ett annat. Mitt motto är ju "Man landar stumt om man inte har orden med sig i fallet", och namnet på min blogg är en förkortning av det. Det betyder mycket för mig, det där att inte falla tyst om man faller.

Det är så många som drar fördel av de som faller och landar i tystnad. Sånt är fel, den som av någon anledning inte kan göra sin röst hörd i sitt fall och i sin landning nån stans där det kanske är mörkt och djävligt, den människan är lika mycket värd som den människa som tar plats i ljuset på den fallnas bekostnad.

Men idag är det inte lika spännande att ligga där nånstans på botten av samhällets dåliga samvete. Idag ska man var stark, hel och ren och fruktansvärt förståndig varenda djävla sekund av sitt liv, och man ska framför-fucking-allt följa strömmen, man ska vara beige och ha åsikter malda till en likritad vällingsörja, annars kastas man ut nånstans i rymdvacuumet och om man inte är tillräckligt stark så faller man och det är då jag vill falla ljudligt, trots att det är lite paradoxalt, det finns ju inga ljudvågor i vacuum. Men hela livet är paradoxalt, jag är paradoxal och förbannat stolt över det.

Åsiktsmaskinen
Postat av: lollo

vilket fenomenalt namn!!! borde vara ett motto för alla kvinnor så här i kvinnodagstider. stor kram

2008-03-08 @ 20:50:10
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: Sandra Lang

lollo: Tusen tack! =)

2008-03-08 @ 22:18:07

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0