Grattis, för fan, svenska folket!

Storlarm vid prinsessan Madeleines bostad idag. Säpo tryckte på fel knapp. Tjugo polisbilar åkte till prinsessans lägehet. Aftonbladet har hela listan. Bla bla bla bla. Vi har feodalväsendet kvar i Sverige. Tro inget annat. Vilken kast tillhör du? Allt handlar om att slicka uppåt och kicka neråt. Vem sparkar du? Vems bakdel är du i färd med att rengöra med tungan? För huvaligen, vi har en kungafamilj, och alltså har vi ett klass-samhälle där titeln Kung fan i mig fortfarande lever kvar. Och min eminenta slutledningsförmåga säger mig då att vi bör kalla varandra vid våra rätta klass-tillhörigheter, så min vän, vilken klatsachig klass tillhör du? Är du adel, präst, borgare eller bonde? Vi lever våra liv på ett schackbräde och vi är inte lika mycket värda. Tjugo polisbilar var enligt mig på helt fel plats idag, tjugo polisbilar skulle ha varit där de VERKLIGEN behövdes, hemma hos nån av er, som också ringde polisen, i ett verkligt otäckt ärende antagligen, men ni fick vänta, för ni är bara borgare eller bönder. Era liv är mindra värda att rädda än en prinsessa. Face it. Rubb it in. Hard. Kul va? Kul på det där härligt äkta sättet. Det där VERKLIGA sättet. Grattis för fan, Svedala.

Åsiktsmaskinen
Postat av: sara

helt rätt!

avskaffa kungen :o)

2008-05-08 @ 21:15:26
Postat av: Sandra

sara: Ja, tack! Upplevde ett trevigt avskaffa-kungen-moment igår när en kollega sa att han var med i Republikanska föreningen. Jag sa att jag också var med, och då sa han att ytterligare två kollegor var med. Då sa jag att jag nominerat Magnus Betnér till att bli årets republikan. Jag är så glad att jag hann skicka in min nominering. Jag kom på vem jag ville nominera sista dagen man kunde skicka in nomineringar. Puh! =)

2008-05-09 @ 09:11:26
Postat av: Sara

åh det är ju givet. han kan bli årets feminist också!

2008-05-09 @ 18:50:17

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0