"Hjälp mig till tåget"

Flyende fågelstreck på himlen
ungefär som strimmorna i mina i evighet melerade grå ögon
I strimmor filéade förbrukade lungor
Hjälp mig till tåget
jag måste ha en destination
Jag kan inte låta er gå här hand i hand med mig igen, igen och igen
Det är sekunder ni borde ha använt för att lära känna andra rum, ni med era pengar på banken, ni kunde ha stått i vilken fancy bar som helst just nu och provat ut drinkar specialbeställda i era namn
Led mig till en snöig perrong mitt i försommar-maj

Lämna mig skriv brev föreställ er mig under era ljusa sommarnätter
Skåla till min ära i ljuvaste rosévin
Jag går inte längre, jag låter det sträva i min hals sprida sig till resten av kroppen

jag svär att den dag tåget stannar och jag måste gå av, då spelar det ingen roll om jag har ögon eller inte, då gör det ingen skillnad vem jag var när jag klev på tåget, ni skickar vykort och önskar att världen var enad, men vi lever i en splittrad värld, vi har folks öden, historier under naglarna, vi är skyldiga varandra precis allt.

Hur rasande slår vi inte sönder insikten om det, vilket gift väljer vi inte för att bedöva tankar, minnen som tränger på när vi vill le? Hur mycket främmande blod dricker vi inte i våra drömmar för att slippa smaken av död i munnen när vi vaknar?


Åsiktsmaskinen
Postat av: Lena

Ord som berör!

2008-05-19 @ 19:30:24
URL: http://lenjangel.webblogg.se/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0