Sikta mot dina stjärnor

Jag tycker om människor med höga ambitioner. Gillar uttrycket "Sikta mot stjärnorna". Tyvärr finns det dom som inte alls tycker om människor med höga ambitioner. Marcus Birro skriver ett bra inlägg på det här temat på sin blogg idag. Jag skrev en kommentar på det inlägget. Eftersom jag är så egocentrerad så tänker jag publicera kommentaren här. Efter kommentaren går det utmärkt att klicka på länken nedan. Den leder till Marcus Birros inlägg. =)

Jag kommer aldrig att förstå varför någon kan tycka att det är fel att någon annan har höga ambitioner. Det är en så udda företeelse att reagera negativt på människor med höga ambitioner. Det är som att vi måste närma oss den beiga mitten i allt vi gör, ingen kan på något sätt tillåtas att sticka ut, inte ens om det kan vara till gagn för hela gruppen. Den som gör något extra, vill något extra och vet att han eller hon kan nå dit med lite ansträngning, måste vara så otroligt stark idag och ibland slå dövörat till och dra på sig skygglappar och bara se rakt fram, för att inte falla för trycket från så många som inte kan vara generösa nog att tillstå att det är bra att ha höga ambitioner.



http://www.marcusbirro.se/bloggen/?p=913


Åsiktsmaskinen
Postat av: Svinto!

Jag håller med till 100%! Du är så bra som säger vad du tycker! Ditt inlägg måste förgyllt hans dag, för det förgyllde min!

2008-05-23 @ 13:22:42
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svinto: Tusanfalt tack! Jag samlar på mina tankar, de värmer mig, och jag kommer att fortsätta att skriva mig fram på min väg. Jag kommer att hitta en massa stort och vackert på den vägen. Det ser jag fram emot, därför tvekar jag inte att skirva kommentarer på t ex Marcus Birros blogg. Sånt blir jag lycklig av.

2008-05-25 @ 17:47:24

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0