Bly och en ensam kväll som krävde min uppmärksamhet

Sitter här hemma och är som jag är. Hade tänkt att spendera kvällen i trivsamhetens namn hemma hos Jennie, men fem i tolv valde jag att åka hem istället. Känner mig riktigt trist och så allt biologiskt som sänker humöret har också slagit till just nu. Så, jag sitter här istället, lite snopet. Lyssna på Sanna Carlstedt och skrev det här, inspirerad av henne:

Jag tänkte jag skulle skriva någonting om bly
för jag tänker att det blivit så tungt
här i livet
och bly är just det
Det finns bra tyngd i det
och när jag inte orkar lyfta
är det bara bly här inne
Och rösten säger tyst, tyst och tappa inte några fler ord nu
Sjunker och vet att det är gott om bly härinne
och som om man kunde vänta försöker jag att tänka aluminium
men det är bly
som om jag kunde flyga
tänker jag tunn och vacker och fin
med vingar
av aluminium
Men det är inte jag
och det är bara jag härinne
Men ser man igenom bly - om man nu kan - ser man det grå och mörka och fastnar det tunga i ögonen när man är igenom?

När stänger fruktan sin butik och går hem?
Hur ser det ut när det finns ork som väntar?
Ljusblått kanske.
Jag målar med blyblandad färg och TV:n står på dygnet runt och grannarna, de djävla grannarna, klagar
inte
Stänger butiken och går.

Åsiktsmaskinen
Postat av: Svinto

Kan du inte ta den där blyklumpen och göra en sköld av den. Jag vet nämligen att bly inte släpper igenom någon ondska bara snällhet och värme. Vi saknade dig igår!!! Hoppas du har det härligt i helgen och tänk inte på bajskorvar, det är bara att spola ner dem, man ska inte titta på dem... hmm... inte så bra jämförelse kanske, men du vet. Bajs säger de största sanningarna i livet. I MISS YOU! Hoppas vi ses snarare än snaaaart!

2008-11-22 @ 15:31:29
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Sandra

Världens kanske bästa kommentar just nu! Tack!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-11-23 @ 20:25:48
Postat av: Jennie

Du måste komma nästa gång istället!



Härligt att du lyssnar på Sanna. Hon är underbar! Att se henne live är som en injektion av energi och lycka. Vi måste se henne snart igen!



KRAM!

2008-11-26 @ 11:56:50
URL: http://supermatten.blogg.se/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0