"Jag heter inte för sent"

Här kommer en gammal text som jag modifierat lite:

Ser ni inte

Vet ni inte

vem jag är?


Vill du veta mitt riktiga namn?

Mitt riktiga namn är enkelt

Du har det på tungan

Jag heter inte för sent,

men många tror det

Mitt riktiga namn är inte uppskurna fotsulor på barfotabarnen på sopbergen utanför Mexico City

Mitt riktiga namn är handen som slänger glasbitarna

Mitt riktiga namn är rösten på makthavaren som blundar

Det finns en gud i mitt namn,

men han är tonlös

Mitt riktiga namn är utlösningar på kala ryggar på vilsna flickor i taxin på väg från Stureplan

Mitt riktiga namn är din rätta ålder

och den frasiga ytan på allt du äter,

men inte borde bli

Mitt namn är enkelt

Du har det på tungan

Och jag vet inte hur många gånger folk har ropat på mig

- och jag har kommit -

Men de har bara sett sig själva

Mitt riktiga namn är inte uppskurna fotsulor på barfotabarnen på sopbergen utanför Mexico City

Mitt riktiga namn är handen som slänger glasbitarna


Åsiktsmaskinen

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0