Lycklig här och nu!

På kanslimötet i morse breakade min chef att jag ska vara halvtidstjänstledig. Känns skönt att det är out there nu. I går köpte jag nya tidningen VI Läser. Jag blev glad när jag såg den i tidningsstället vid kassan på Konum. Fast den var dyr. 59 kronor. Vad tycker ni, vad får en tidning kosta? Jag gillar ju pappret bättre än nätet, visserligen. Så jag ska väl egentligen inte säga nåt om priset på papper. Hur som helst, jag köpte den, och ångrar det inte. Ikväll var jag på möte med Anneli som är förlagschef på Bokbandet. Vi pratade information och marknadsföring. Nu ska vi ge järnet. I morse gick jag upp 05:15, käkade frukost med samboronbonbon och satte mig sen ner och layoutade det som ska bli hyllningsskriften Drottning Victorias Örloghsem 100 år. Är klar med det mesta men långt ifrån allt. Håller på att lägga in bildtexter nu, och jag vet att det enda som gäller nu är att vara uthållig, eftersom det handlar om en hel del monotont jobb, men jag gör just nu precis det jag vill. Och det är LYCKA! Jag har jobbat på samma jobb sedan hösten år 2000 och har ofta kännt att jag saknat något. Nu rullar julen snabbare än någonsin och jag är GLAD! Jag hänger med! Men det krävs att man satsar och inte bara pratar om det. Och det kostar att satsa. Det går inte att komma ifrån. Men det är coolt att satsa! Jag ska göra det mer! Jag har varit så djävla rädd förut bara. Och jag får inte klandra mig för det. Det vore rätt puckat. Ja, jag ser nu att jag skulle ha kunnat kliva framåt tidigare, men jag har inte förmått. NU fårmår jag och jag strålar, jag svävar, mina anklar har fått vingar. Jag såg en film igår, The Dog Problem. Den var vacker. Livet är en ömtålig gåva, var budskapet i den. Den handlade om en kille som inte visste vad han skulle göra med sitt liv. Hans terapeut rådde honom att skaffa en huynd. Han skaffade världens bästa lilla pluttiga hund. Och gissa vem som smälte i soffan framför TV:n? Jag såklart!

I morgon ska jag fråga några människor om säkerhet. Vi får se hur det går. Fota ska jag också göra. Nu ska jag fila på en sammanfattning av mitt romanus projektus!

Trevlig afton i discokulans stroboskoposfärus!

Åsiktsmaskinen
Postat av: Andreas Björsten

Hm, jobbar du åt Bokbandet? Vad kul! Jag känner Annelie lite grann.

2008-11-18 @ 11:40:51
URL: http://vakna.blogspot.com
Postat av: Jennie

Härligt att höra att du svävar! :-)



Men katt är alltid bättre än hund. Vi får göra en egen film där katten är lösningen på alla problem. Det har Superkatten sagt!

2008-11-18 @ 14:12:29
URL: http://supermatten.blogg.se/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0