Rabarber-text

I tisdags tävlade jag i poesi. Tack Svinto-Sara och Jennie för att ni var på plats och stöttade mig!!! Det här är för er, i synnerhet:

Snart bästa sändningstid
Du sågs senast i logen
Ensam på TV innan allt börjar
Du suckar över fantastiskt dåliga manus
Det borde stå mer i en text framvärkt av en av landets största författare
Men det är inte mer

Hela Sverige bänkar sig och du kommer att kunna säga vad fan som helst ikväll och publiken kommer att älska det
och kvällstidningarna kommer att sälja i morgon och i övermorgon

Snart bästa sändningstid

En splitterny bekantskap blinkar i SMS-vågor på din mobiltelefon
Hon är big news, en lady från the uper class, med benen gränsle över varenda makthavare i Sverige

Du står inne på toan och pissar ditt namn över väggarna med kakel från Venedig
Toalettväggen buktar utåt på ett ställe
Det finns inget därute som inte lukten av nagelack kan döda
Det finns inget därute som inte dövas med lite smink

Det är ett gäng papper i din hand
Dåliga manus

Det står en taxi utanför TV-huset
Du skulle kunna ta den och låta kamerorna rulla med fokus på en tom fläck på golvet där du borde stå

Men du har stake nu
Pengarna kommer att rinna ner bakom bardiskarna och brinna inatt och dina ögon kommer att belägra varenda liten blond lock på önsketänkarflickorna
I natt kommer du att ta dem

Det blöder bakom toalettväggen
Det rinner sakta över kinderna

Det finns inget därute som inte lukten av nagelack kan döda
Det finns inget därute som inte dövas med lite smink

Du leder ligan, har alltid gjort, och när du kommer ut ska du ta ölbacken inne i logen på axeln och din bästa vän i handen

Sen, när jounalisterna som följer er ser som mest hungriga ut ska du slänga din vän efter dem och stanna för att se

För på två går det aldrig

Ensam
på TV
innan allt börjar

Åsiktsmaskinen
Postat av: Jennie

Du var bäst i tisdags! Jag fattar inte hur en av de där två kunde gå vidare. Det var en person som både jag och Sara tyckte var sämst och han fick bara 1 poäng av oss vardera. (hoppas han inte läser den här bloggen).



Du måste ställa upp igen snart!

2008-10-23 @ 14:02:55
Postat av: Jennie

Café Magnolia på torsdag nästa vecka.



http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=404641187



http://www.myspace.com/fransharaldsen



Häng med! Kram / Jennie

2008-10-23 @ 14:09:35
Postat av: Jennie

Boka 22 november för prinsessfest hos mig! Inbjudan kommer så snart jag hinner gå in på mailen hemma.

2008-10-23 @ 17:13:27
Postat av: Sandra Lang

Jennie: !!!! Tack så jättemycket för dina fina inlägg! Vad roligt att du tyckte om min show i tisdags! =) Jag var så glad över att du och Sara kom och stöttade fröken nevrosa. ;) Tack för Magnolia-tipset. Jag vill såklart komma, jag ska bara kolla kalendern. Sen är det ju Nalen dagen efter väl? Har ett litet extraknäck jag måste bli klar med så det kan hända att jag måste göra det på torsdagen.



Och TACK!!!!! för prinsessfestinbjudan. Jag vill så tokgärna komma, men jag ska på en annan fest då. Tyvärr.

2008-10-23 @ 20:01:36
URL: http://sandralang.blogg.se/
Postat av: Svinto

dina ögon kommer att belägra varenda liten blond lock på önsketänkarflickorna



Den var riktigt bra den texten! Tack själv för en underbar afton :o)



Och jag instämmer med Jennie angående den ena finalisten. En annan deltagare kunde sammanfatta det bra. Där är månen - Usch!

2008-10-23 @ 20:08:37
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja, Nalen är på fredag om en vecka! Det ska bli riktigt kul, flera av mina favoriter uppträder.



Vad synd att du inte kan komma på min fest.

2008-10-24 @ 09:31:02
Postat av: Sandra Lang

Svinto: TACK SÅ JÄTTEMYCKET!!! KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!!!

2008-10-24 @ 09:59:36
URL: http://sandralang.blogg.se/
Postat av: Jennie

Nu har jag också börjat blogga. Jag ville ha något meningsfullt att ägna mig åt på arbetstid! :-)

2008-10-24 @ 13:33:39
URL: http://supermatten.blogg.se/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0