Vemodigt i min roman just nu

Sitter och skriver på min så kallade roman - fast om den inte är klar, är den redan en roman då, ändå? Ja, i mitt huvud vill jag gärna kalla den en roman. Det gör mig lite stoltare över det jag håller på med än de gånger jag kallar den ett romanprojekt, eller ett romanskelett... Det regnar ute. Har gjort det hela dagen. Så vi tog en utflykt till Solna Centrum och där träffade jag på en snäll vampyr. Som jag tycker så jättemycket om. Vi flög en stund några centimeter ovanför golvet tillsammans. Jag vecklade ut mina vingar, och hon sina. ;-) Och vi pratade lite och det var en regnig söndag i oktober och nu sitter jag här och skriver igen. Och känner ett stort vemod. Om jag fick välja en låt till den scenen som jag skriver på just nu skulle det bli det här:

Åsiktsmaskinen
Postat av: Johanna Ravhed

Hej!



Nu bor jag i solna så nästa gång du är där måste du höra av dig!



Kram

2008-10-06 @ 08:53:57
Postat av: Jonas (Fridhem2008)

REM är bra men jag blir mer intresserad av dina snälla vampyrkompisar och sånt än dina vemodiga låtval... :-)



Får man veta mer om romanen eller är det bara och vänta tills den är ute i handeln?



//Jonas

2008-10-06 @ 18:59:29
URL: http://bege-life.blogspot.com
Postat av: annalivet

Visst får vi utmana Lollo på fler frågor. Ska hålla ögonen öppna. Jag kommer och hejar på dig på Poetry Gang Bang, vad roligt och modigt att du ska vara med igen.



Ja, Elvan a.k.a Elvis är värsta bästa jycken. Lillis är hans son. Tyvärr bor de mest hos mina föräldrar eftersom jag jobbar så mycket.

2008-10-06 @ 22:35:42
URL: http://annalivet.blogg.se/
Postat av: lollo

en roman i progress kanske ... känner att det finns så mycket bättre uttryck på engelska eller så har jag tappat mitt svenska ordförråd! men man har rätt att kalla det vad man vill. bara för att en bok är tryckt och det står Bonniers på omslaget behöver det inte betyda att det är mer av en roman än något som skrivs just nu av dig. heja heja heja!

2008-10-11 @ 14:22:16
URL: http://livinglollo.blogg.se/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0