Studion

Är det någon skillnad mellan att säga "Stick i stäv MED" och "Stick i stäv MOT"?

Är det inte rätt kul att betona fel ord i MENINGAR?

Jag har varit inne i studion i dag. The Studio. Faktiskt. Blev uppringd av någon som erbjöd mig gratis sminkning och fotning. Ville jag köpa nån bild sen så fick jag betala för den, men annars skulle det hela var gratis. Det slutade med att jag köpte två bilder. Trots att jag ligger på sparbeting just nu. Men, äh, nu har jag två studiofotograferade bilder på mig själv. Nu har jag provat på hur det är inne i de där studiorna. Det är intressant, men inte särskilt spännande. Det blir bra bilder, det är kul, och det är inget särskilt mer. Bilderna är dyra. Det är inte värt det.
Ikväll är jag hemma och kollar på doktor House. Och putsar på mitt romanprojket. Och läser texter skrivna av de andra deltagarna i kursen "Författarskolan" som jag börjat på. I tisdags var första "lektionen". Vi är sex elever och en lärare. Och vi ska träffas varannan vecka och diskutera varandras texter. Det känns väldigt spännande och lite läskigt. Nu har jag ett batteri på fem texter från de andra deltagarna som jag ska läsa till nästa gång. Har hunnit igenom fyra av de fem texterna. Har börjat kommentera en del, men jag måste läsa om dem igen så att jag inte missar något.

På måndag ska jag till Medborgarskolans info-träff för medspråkare. Hoppas att det blir kul.

Här kommer en gammal låt som dök upp i huvudet på mig:



Har lyssnat massor på den, när den var ny och populär.

Åsiktsmaskinen
Postat av: Svinto!

Åh ska bli jättekul att se bilderna! Kram på dig!

2008-09-07 @ 14:02:04
Postat av: Johanna Ravhed

åhh värsta bra låten!

2008-09-07 @ 16:04:09
Postat av: Sara

Jättebra morgonlåt!

2008-09-09 @ 09:19:01
Postat av: Matilda

Hej!

Jag hittade din blogg när jag googlade på medspråkare. Jag funderar nämlinge också på att bli det, och undrar om du har några tips eller något annat kul att berätta om det?

Matilda

2009-08-30 @ 17:24:30

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0