Litteraturlista

Här kommer några frågor som ni gärna får besvara spontant.  Man får svara samma sak på flera frågor. Kommer strax med mina egna svar.

Vilken bok tänker du på om jag säger:
Fin bok?
Ful bok?
Kul bok?
Konstig bok?
Gammal bok?
Bok jag är kär i?
Bok jag önskar jag skrivit?
Löjlig bok?
Stark bok?
Svag bok?
Julbok?
Sommarbok?
Helgbok?
Regnbok?
Solbok?
Tung bok?
Lätt bok?
Krumelurbok?
Glad bok?
Rak bok?

Åsiktsmaskinen
Postat av: Sandra

Mina svar:

Fin bok? Stefan Einhorns ”Konsten att vara snäll”. Har inte läst den, men den känns riktigt fin.

Ful bok? ”Stolt men inte nöjd : en kärleksförklaring till politiken” Per Nuder

Kul bok? Martin Kellermans ”Rocky”-magasin

Konstig bok? ”New York-trilogin” Paul Auster

Gammal bok? Bibeln

Bok jag är kär i? Fahrenheit 451

Bok jag önskar jag skrivit? Det blåser på månen

Löjlig bok? Säkert Alex Schulmans ”Skynda att älska”

Stark bok? ”Svarta Vykort” Marcus Birro

Svag bok? Denise Rudbergs ”Väninnan”

Julbok? Novellen ”Kajsa Kavat”

Sommarbok? Romaner av Henning Mankell

Helgbok? ”Earth – portrait of a planet”

Regnbok? Maria Wines samlade verk

Solbok? Kajsa Ingemarssons “Små citroner gula”

Tung bok? ”Gravitationens regnbåge” Thomas Pynchon

Lätt bok? ”Skjut dom som älskar” Marcus Birro

Krumelurbok? ” ”Earth – portrait of a planet”

Glad bok? ”Stekta gröna tomater”

Rak bok? ”Vad är konst” av Ernst Billgren



2009-04-05 @ 17:41:49
Postat av: LoEm

Har du någongång varit i USA? har du några tips? Restauranger, affärer, ställen eller annat kul :)



http://loem.blogg.se

2009-04-05 @ 17:42:04
URL: http://loem.blogg.se/
Postat av: svintolödder

Vilken bok tänker du på om jag säger:

Fin bok? Avled stilla Simone de Beauvoir



Ful bok? Midvinterblod Mons Kallentoft



Kul bok? I min galna hage Povel Ramel



Konstig bok? Mästaren & Margarita Michail Bulgakov



Gammal bok? Bibeln



Bok jag är kär i? Pulp Charles Bukowski



Bok jag önskar jag skrivit? Dubbelgångaren Fjodor Dostojevskij



Löjlig bok? Coq Rouge Jan Guillou



Stark bok? Anna Karenina Leo Tolstoj



Svag bok? Maartina Haag



Julbok? Tomteboken med de svarta och grå tomtarna



Sommarbok? Tove Janssons Sommarbok



Helgbok? Spelet Neil Strauss



2009-04-06 @ 21:45:49
URL: http://svintosara.blogg.se/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0