Säsongen invigd!

NU ÄR GRILL-SÄSONGEN INVIGD!!! Till en park i närheten forslades tidigare idag engångsgrill, korv, potatissallad, kaffetermos och bullar och sedan var det i gång och det var såååå mysigt! Fast man kände sig lite ringrostig där man satt på filten och lapade april-sol. Jag trodde liksom inte på det, men nog sat jag där och riktigt myste, det gjorde jag minsann. Innan dess hade jag änteligen tvättat köksfönstren. Det var på tiden. Jag är ingen städmaniker, och framför allt så tvättar jag näranpå aldrig fönster. Det går liksom emot min natur, om jag får skylla på nåt... Men nu är de fina. Och sovrumsgluggarna också.
Och allt är vårsol och härligt! Och nu blir det snart hemlagad smörgåstårta. Ska skala lite räkor och garnera strax, bara.

Och dessutom: Nu har jag sökt kurser till i höst. Det här valde jag:

Tellus (Ja, så heter kursen faktiskt). Heltid. 30 poäng kan jag kamma hem på den.

Sen tog jag några kvällskurser också:
Oceanografins grunder (orienteringskurs) 7,5 hp
Vädrets makter (orienteringskurs) 7,5 hp
Havet (orienteringskurs) 7,5 hp

Hi hi!!! Så nu får vi se vad det blir i höst.

Sen hittade jag en kurs om vulkaner, och då blev jag inspirerad att åka på semester till Azorerna, för den kursen hade en exkursion dit. Spännande! Ska se om man inte kan åka dit och reka lite i sommar. (Siiteroch ler brett just nu!)



Åsiktsmaskinen
Postat av: Svinto!

Vad härligt det låter! Var hittade du de kurserna? Är de på Sthlms Uni? Lycka till, du kommer säkert in! Kram och hoppas vi ses snart! (Jag ska sitta på biblioteket varje dag denna vecka om du vill titta förbi)

2009-04-12 @ 21:36:30
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svinto: Ja, det var himmelskt härligt att grilla! Och kurserna hittade jag genom att lusläsa kursutbudet på Stockholms universitet.

2009-04-13 @ 10:49:54
Postat av: Svinto!

Ja Isberg var snyggt men låter ju lite kallt och som om man döljer nåt under ytan. C'est n'est pas (comme?) moi (Det är inte jag, sån jag är? äsch min franska är sådär)



Vad var det mer... Hm, jo jag ska hänga på bibblan varje dag, kan vi inte ta en fika där i närheten, om det är fint väder uppe på berget där? I love it där!

2009-04-13 @ 11:58:17
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto!

Jo jag har en kompis som var på Azorerna precis, det var helt underbart sa han och jag fick se underbara bilder därifrån. ÅK dit om du kan!

2009-04-13 @ 11:58:54
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: lollo

kom till brighton hehe ... underbart att få träffa dig live igen! så många fina tankar som utbyttes. önskar dig allt gott med livet, skrivandet och pluggandet! spännande, spännande! våga ta alla kliv du vill ta. kramar

2009-04-13 @ 15:28:33
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: annalivet

Kul att du kikade förbi min blogg. Passar på att kolla in här också. Hoppas allt är fint med dig Sandra. Jag har också sökt lite kurser på universitetet till hösten.



Kram

2009-04-15 @ 21:33:18
URL: http://annalivet.blogg.se/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0