Närmade mig en djävligt bra tjej ikväll

Ha ha ha... Svinto, nu minns jag vilket pianist-skämt du menade. Ha ha ha! Jo, jag fick en billig biljett men en bra plats i salongen framför Dramaaaahtens stora scen ikväll. Hamnade bredvid en trevlig pricka (femininum för maskulinets "prick") som visade sig vara gammal journalist. Minsann. Hon gillade pjäsen och jag också. Skönt att få gå dit, jag kom närmare mig själv. Tack ska jag ha. Det var ett himla bra initiativ.

När jag var innte i staden passade jag också på att leta efter kläder att ha på mig på vinterbröllopet uppe i Iskyrkan i Jukkasjärvi som vi är bjudna till. Har precis kollat på bilder därifrån och det är så vackert att jag är rädd att jag kommer att bli så föräldkad i stället att jag inte kommer att åka ner till Sumpan igen. Ja men, det till och med låter illa i jämförelse. Lyssna bara "Iskyrkan i Jukkasjärvi". Jämför det med "Sumpan". Äh, skämt åtsido, jag vill nog bli naturfrälst däruppe. Det är nog det jag vill. Jag vill bli tagen av det stora, vidunderligt vackra som jag nibilliar mig finns däruppe. Har en dragning mot Norrland, så är det bara och därför är jag fantastiskt glad över att få komma dit nu. Jag åker inte slalom, men jag ska leta reda på en massa kuligt att göra under den knappa vecka vi ska vara där. Har fått tips om att åka till Riksgränsen, och det känns helt rätt. Fatta: RIKSGRÄNSEN! För mig har det namnet alltid låtit exotiskt. Det vill säga ett ställe som jag bara kunnat drömma om, men nu har jag minsann alla möjligheter att åka dit. Kolla in:
http://www.icehotel.se/Winter/Icehotel/Art/2008/ice_church/

Det var en lång utläggning. Jag hittade kläder iallafall. Nu saknas bara stora silversmycken, som jag tror kläderna kräver. Ska leta efter dem i morgon. Nu ska jag dricka päronkonjak som är på kylning i ett glas framför mig. Och så ska jag öva. Jag ska läsa mina Slam-texter högt för mig själv.

Den som inte kan komma och lyssna på dem den 11 februari får ett nytt tillfälle den 12 februari, från kl 19:00 två trappor ner i Biljardpalatset vid Fridhemsplan. Kom så får ni skåda min scensminkning in person.

Åsiktsmaskinen
Postat av: Svinto

vad snabb du var på att hitta kläder då!



hoppas verkligen jag kan gå på lite slams snart. måste dock råplugga till tentan den 20:e



hoppas vi ses på fredag iaf!



kraaaam

2009-02-05 @ 01:57:11
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto

milda makaroner vad fin bilden var!

jag vill också åka dit!



men det är bäst för dig att du kommer tillbaka! <---HOT! :oD

2009-02-05 @ 01:58:04
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto

"Ja jag önskade mig såklart inte en 30 cm lång pianist!!!" HA HA HA högklassig humor!

2009-02-06 @ 04:16:14
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Helen

Du kommer att älska Kiruna . Det är underbart där med massor av fantastiska människor. Vill själv dit, gärna NU. Ha en trevlig helg

2009-02-20 @ 23:06:48
URL: http://famstenstroms.blogg.se/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0