Står upp mitt i vardagen

Sitter här och försöker sammanfatta mina tankar om "Väggen", romanen av Marlen Haushofer. Har väl kommit till hälften ungefär. Skönt att jag börjat jobba med den. Ska strax fixa lunch, nämligen en repris av gårdagens smarriga köttfärssås som jag svängde ihop bestående bland annat av vitlök, matlagningsgrädde, sambal oelek, torkad chili. Mmmmmums! Och varför skriver jag det här? Jo, för att jag vill tala om för hela världen att jag är bra på nåt. Jag har dessutom fixat en disk - visst, jag har diskmaskin, men jag har klarat av att fylla den, ploppa i en diskmedelstablett, stänga locket och köra igång den, jag har också en tvätt igång i tvätt maskinen. Kan tyckas vara enkla vardagliga saker, men för mig är det så viktigt att inse att jag fixar det. Varken mer eller mindre. Klart och tydligt så. Ingen annan har med det att göra egentligen, men det är just nu så här jag försöker överleva. Och det känns bra. Och jag är glad över att inse att det känns bra. Det är det viktigaste som finns just nu. Att veta att jag kan stå upp mitt i vardagen.

Åsiktsmaskinen
Postat av: Svinto

Å sen är du ju en sju-helvetes jäkla bra människa också! Det är en svår nöt det! (=få som klarar det, jueh) :o)

2009-01-09 @ 16:47:21

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0