Läser långsamt och lagar god mat

Champagne ska vara gratis och avnjutas kall. Tack, Sara, för att du fick mig att inse att jag är värd något på jobbet. Igår hängde jag med henne och Jennie till Sunkit. Det var både befriande och trångt på samma gång. Ni som var där fattar nog vad jag menar. Idag har jag blivit stolt ägare av en SodaStreamer. Hade ingen sån när jag var liten, och jag saknade den väl aldrig, inte egentligen, men nu känns det helt rätt att ha en. Har druckit några glas kolsyrevatten nu och trivs väldigt bra med det. Lagade väldigt god mat idag, bestående av kyckling med chili, lök, vitlök, yoghurt, citronsaft, en massa mysiga kryddor och broccoli som tilltugg. Supergott, faktiskt! Sickar gärna receptet till den som vill. Viktväktarrecept till på köpet!

Är ledig resten av veckan, och börjar mitt nya arbetschema på måndag. Jobbar måndag, tisdag och torsdag två veckor i rad, sen torsdag-fredag de två nästföljande vekcorna, och så kommer det nog att se ut under hela perioden fram till sista juni. Jag vill gärna hitta på trivsamma saker med vänner och bekanta hur som helst och när som helst framöver.

Håller på att läsa "Väggen" av Marlen Haushofer. Det r en uppgift till Författarskolan. Har kanske en femtedel kvar, men jag vill ändå redan nu rekommendera den. Den är bara omkring 230 sidor lång, men det har tagit mig en väldig tid att läsa den, bland annat eftersom vi ska analysera den. Det var länge sen jag gick in i en bok på det här sättet, men jag är glad över att jag gjort det. Det är rätt ansträngande, men samtidigt spännande. Jag öppnar ögonen för boken på ett sätt som jag inte gjort på länge. Sen kan man nog analysera sönder storyn, och det vill jag inte göra, så jag skriver egentligen bara ner de tankar som dyker upp i huvudet på mig under tiden som jag läser, och sen får jag väl se hur ingående jag kommer att vara på min redovisning.

I morgon ska jag nog gå och träna. Har ju kort på Nautilus och nu är det hög tid att jag drar nytta av det. Ska be att få instruktörshjälp. Behöver som vanligt stärka ryggen och magen och sen ska jag en gång för alla lära mig hur den djävla trampmaskinen fungerar, ni vet den där grunkan där det ser ut som att man är ute och går med stavar, man liksom håller i ett par pinnar som rör sig samtidigt som man trampar.

Den 15 januari planerar jag att vara med i Stockholm Poetry Slam. Jag lovar att ha med mig papper upp på scenen. Så, den som kan och vill följa med och lyssna kommer att få höra hela och fina texter upplästa av undertecknad.

KRAM!

Åsiktsmaskinen
Postat av: SvintoSara

Vad spännande det låter! Och vad skönt att få sådant schema nu. Jag säer ju det 2009 IS THE SHIT! :)



Tack för alla uppmuntrande ord i bloggen :o) Jag har feber (som sagt) och då blir jag lite kinkig. Jobbigast är nu att stå för sin uppsats på opponeringen. Jag funderar på att säga "jag tar tillbaka ALLT!" så kan de itne säga nåt.



Pappa kommer på söndag och vi ska till IKEA. Allt ordnar sig nog... Känns lite tungt bara. Men på lördag vill jag ut och daaaansa! Ingen som vill följa med dock... :o(

2009-01-07 @ 21:02:30
Postat av: SvintoSara

jag skrev ett långt inlägg och jag blir för bövelen förbannad om det inte kom med!!!!!!!!!!!

2009-01-07 @ 21:05:59
Postat av: SvintoSara

nääääääääääääääääääää

2009-01-07 @ 21:12:32
Postat av: Svinto

Ojdå.

2009-01-07 @ 21:16:13
Postat av: Sandra

SvintoSara: Hurra för 2009!

2009-01-08 @ 12:02:09
Postat av: Svinto

Jabba dabba doo!!!

2009-01-08 @ 15:01:26

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0