Tvåa igår!!!!

Jag kom tvåa på deltävlingen i Poetry Slam igår! Jag fattadeinte ens att jag skulle upp och duellera om en seger. Jag fick så djävla dåliga poäng för min första text att jag ärligt talat kände för att ge upp och aldrig mer komma tillbaka i Poetry Slam. Och sen fick jag väldigt bra betalt för min andra text, och det kändes lite som en revansch, men jag hade som sagt redan gett upp tanken på att var en av de två bästa igår kväll, trots att vi bara var fem eller sex pers som tävlade. Trodde fortfarande att det var ett dåligt skämt när arrangören ropade upp mitt namn inför finalen. Det var så överraskande att jag inte hann tänka utan jag gick bara upp och läste. Och jag kände att det var bra. Det kom inifrån. Och jag brydde mig inte om nåt annat just då. Efteråt var det så himla skönt att bara få sitta och prata med väldigt trevliga människor. Jag är inte så bortskämd med sånt, så jag är så himla rädd alltid, i början, och därför är det så himla skönt att känna att man får vara med, att det finns en plats för mig också. Äh, strunt samma, tror att ni fattar vad jag menar... =)

Nu får vi väl se när jag dyker upp på Fridhemsplan igen, men det lär inte dröja länge. Och den 11 februari är det ny tävling på Sjöhästen på Söder. Kom dit och håll mig i handen, jag är inte alltid så tuff, jag har inte alltid så lätt att le, jag går så ofta omkring som en mänsklig jordbävning - människobävning? - och jag vill bara ha snälla människor omkring mig, jag orkar inte med något hårt - så, kom och värm mig, håll i mig så lovar jag att jag ska ge tillbaka med det jag kan.

Åsiktsmaskinen
Postat av: Effell

Om jag har tid den 11:e, så ska jag komma. :-)

2009-01-30 @ 20:49:44
Postat av: Sandra

Effell: Ja, kom. Tack.

2009-01-30 @ 22:46:32
Postat av: Svinto

GRATTIS!!! Fan vad skoj, ledsen att jag inte kunde vara där! Datum och tid för nästa gång? Aah den 11 står det ju, jävlar då har jag lektion :o(

2009-02-01 @ 02:33:30
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Jennie

Supergrattis!



Jag kan tyvärr inte komma den 11:e, är i Egypten då.

2009-02-02 @ 17:13:17
URL: http://supermatten.blogg.se/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0