Det är ett givande och tagande till tonerna av en skänklåt

Igår fyllde kronprinsessan Victoria 32 år. Hon fgick bland annat en så kallad skänklåt av spelmännen Kalle Moreus och Bengan Jansson. Jag tycker att V kunde ha använt sin födelsedag till att uppvakta andra ungar, som inte har det lika bra som hon. Blev lätt illamående när jag såg henne sitta där på första parkett med sina äppelkinder och med Mr Vaxdocka Westling vid sin sida och allt var så soligt och vackert. Tänkte på alla de här i vårt land som inte har det så lätt, så bra och så förspänt som prinsessan. De får minsann aldrig nån skänklåt eller nåt annat. Om jag var hon skulle jag - förutom att avsäga mig min titel - ge så mycket jag orkade till andra medborgare. Jag skulle ge tills jag var blå i ansiktet och sen skulle jag ta mig fan ge ännu mer.

Åsiktsmaskinen
Postat av: Svinto

Vet inte ens om V själv vill sitta där och le hela dagen. Jag skulle iaf INTE vilja fira min födelsedag så. Om jag var Viktoria skulle jag spela brännboll med Kungen. Förutom allt det där andra som du skrev

2009-07-15 @ 12:08:31
Postat av: lollo

det är oerhört förlegat med kungahus ... tror inte V är så där superlycklig egentligen med tanke på hennes tidigare ätstörningar och all hysteri i media ... men hon kunde gott göra lite mer uppror!!! kram

2009-07-17 @ 23:24:12
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: chris

fan vad bra skrivet!! :)

2009-09-07 @ 00:48:45

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0