Skärgårdsäventyr och bloggens årsdag

 

Idag fyller min blogg två år. Tack för upplysningen Supersvinto! När jag skrv de allra första skälvande inläggen på bloggen lyssnade jag på Lundells Öppna Landskap. Idag lägger jag in en länk till låten, som ett grattis på tvåårsdagen! Och mer passande låt kan jag förresten knappast komma på, med tanke på det äventyr jag har varit ute på idag. För idag har jag nämligen varit ute i skärgården. Har åkt båt i sex timmar totalt. Det var en helt underbar resa som jag verkligen rekommenderar alla som vill komma ifrån Stockholm och få en fantastisk naturupplevelse. Jag åkte med båten Sjögull (Waxholmsbolaget), som stod och sken ikapp med solen vid kajen intill Nationalmuseum i morse. För 220 kronor tur och retur åkte jag till Almviks brygga på Blidö. Väl där hoppade jag av och hade en timme på mig att njuta av de mest strandnära omgivningarna innan båten kom tuffandes tillbaka mot bryggan för att plocka upp mig igen.

Solsken i någon grad är nog bra för en lyckad båtresa och sol har jag fått i omåttliga mängder idag. Kan helt enkelt inte ha valt en bättre dag för mitt äventyr. Inatt kommer jag att sova riktigt gott. I morgon kväll väntar ett annat äventyr, en middag på Golden HIts med jobbarkompisarna! På onsdag ska ajg vara sminkmodell igen. Sår och skador är temat den här gången. Vi får väl se hur illa därann jag blir. Allt beror på lufttryck och humor.

Åsiktsmaskinen
Postat av: Svinto. River.

GRATTiS Bloggen 2 år!!!

2009-06-04 @ 16:06:03
URL: http://svintosara.blogg.se/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0