Sommar i lugn och ro

Det närmar sig så sakteliga avf'ärd mot Skagen. Tåget går mot Göteborg på lördag. Där stannar jag en natt för att sedan ta färjan över till Danmark på söndag. Sen åker jag tillbaka hemåt på onsdag. Känns som en lagom tur. Känner mig inte så där jätteäventyrlig till sinnes just nu så det känns skönt att tuffa hemåt redan på onsdag. Vill bara njuta av Skagens landskap, äta skaldjur och må gott. Lugn och ro och njtuningsfyllda måltider och vackra vyer, det vill jag att hela min semester ska fyllas av, och så tror jag det blir också.

Jobbar sista dagen före semestern i morgon. Det kan jag nog stå ut med. =) Ska ut och ta en öl med Sussi efter jobbet. Härligt. Undrar vart man ska gå. Vill helst sitta utomhus... Tja, något ska man ju ha att klura på under sin sista arbetsdag också.

Från köket sprider sig en härlig doft av ugnspannkaka.

---

Nu är ugnspannkakan avsmakad och betyget blev gott.

Väntar fortfarande på brevet med beskedet från utbildningen jag sökt. Det ska komma den här veckan. Det är bara att ha lite mer tålamod.

Lånade en bok idag som jag tror kan bli min sommarbok. Jag läser inte så snabbt, så den här boken kommer nog att räcka under semestern: Svärmen, en ekologisk thriller. Det låter inte så tilltalande, jag är inte så himla engagerad i ekologi, men jag gillar science fiction och naturkrafter desto mer, och det verkar det finnas gott om i den här boken.




Åsiktsmaskinen
Postat av: Svinto

den såg himla spännande ut!!!

2009-06-24 @ 22:02:12
URL: http://www.svintosara.blogg.se.
Postat av: Sandra

Ja, visst är den snygg? Sen blev det lite extra piffigt när det också är cirklar på tyget som jag lade boken på när jag fotade. =)

2009-06-24 @ 22:07:52
Postat av: Svinto

hehe du tänker på allt.



spännande med din äventyrsresa också!

2009-06-25 @ 14:29:01
Postat av: Svinto. River. Edinburgh.

har du läst ut boken ännu

2009-08-17 @ 10:22:07
URL: http://svintosara.blogg.se/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0