(J)orden och jag

Det är en vacker jord vi har. Har sett den från luften fyra gånger på en vecka ungefär nu. Och spanat på vackra norska berg och sjöar har jag också. För att ta reda på mer om vår planet har jag nu anmält mig och antagits till en kurs i Geologi för nybörjare. Kursen går helt på distans och passar mig bra, eftersom jag får börja när jag vill och har hur lång tid som helst på mig att slutföra den. Kan inte bli bättre för mig som funderar på att börja plugga heltid igen i hlst eller nästa vår. Och om den här kursen faller väl ut för mig så kommer det nog att bli geovetenskap jag satsar på.

Har varit och lånat kursboken på bibblan också. Och även där känner jag mig som en nybörjare. Var en hejjare på att låna böcker förr i tiden, men sen jag började jobba har jag kommit ifrån den goda vanan. Nu har jag iallafall alldeles gratis skaffat kursboken på lån, och jag är grymt tacksam för att det finns bibliotek. Hade jag behövt köpa boken skulle den ha kostat 1200 spänn. Inte riktigt vad som står först på min shopping-lista just nu.

Ha ha ha... nu kom jag på en ordvits: Jag byter karriär, jag byter ord mot jord. Ha ha ha!!!

Idag har jag varit på F17 i Ronneby för första gången i mitt liv. Gjorde en mycket trevlig intervju med en otroligt imponerande officer som jobbar med diskrimineringsfrågor på flottiljen. Nu gäller det bara att jag håller mig på mattan när jag skriver artikeln så att det inte blir en ren hyllningstext, vilket det lätt skulle kunna bli. Jag länkar nog till artikeln när den är klar.

Ja, det var väl allt för tillfället. Ska försöka sova lite bättre än jag gjorde i natt, då jag vaknade ett par gånger och kunde inte somna om. Bajs är det att vara ofrivilligt vaken på natten.


Åsiktsmaskinen
Postat av: svinto

det är ännu värre att vara ofrivilligt naken ;o)



vad jag nu menar med det



kul med kursen!!! du måste berätta om den sedan!

2009-03-12 @ 02:39:24

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0