2009 - ett äventyrligt år

Nu är det 2010. Ska passa på att sammanfatta mitt 2009:

Under januari - juni 2009 jobbade jag bara halvtid. Från början var tanken att jag skulle jobba på en bokhandel resten av tiden, men det gick tyvärr inte ihop sig ekonomiskt för ägaren, så där satt jag med mitt lilla sparkonto och bestämde mig för att bara ta det lugnt. Sagt och gjort. Jag vilade och mådde bra på halvtid, och jobbade på halvtid. ag hade en hel del att fundera över, exempelvis: VAD SKA JAG GÖRA PÅ JOBBET RESTEN AV MITT LIV??? så det var inte en helt harmonisk ledighet. Men jag hade en massa härliga studner också. Jag provade bland annat att läsa en liten introduktionskurs i geologi. Fick lära mig mer om Big Bang och lite annat. Jättekul att prova att studera igen, men ämnet var nog inte riktigt min grej ändå.

I början av mars åkte jag och Martin till Kiruna och deltog i ett bröllop. Vigseln var i Iskyrkan i Jukkasjärvi. Det var ett äventyr. 2009 var ett äventyrligt år känns det som. En del äventur var härliga, andra väldigt jobbiga. Uppe i Kiruna fick vi oss även en fin tur med ett hundspann. Vi tog även en heldagstur till Narvik!

I maj ansöktejag om en plats på KY-utbildningen Medicinsk Dokumentation. Och allteftersom tiden gick insåg jag mer och mer att det nog var riktigt bra gjort. Men in i det sista var jag jättenervös för att jag inte skulle komma in.
Dagen innan semestern började fick jag mitt efterlängtade svar från antagningsenheten på KY-utbildningen Medicinsk Dokumentation. JAG KOM IN!!! Det blev en av mitt livs bästa dagar. =D

På semestern åkte jag först en sväng till Skagen, och det var mysigt, men lite ensamt. Sen åkte Martin och jag till den grekiska ön Kefalonia och njöt av sol, bad och god mat. Därefter åkte vi till Kalmar och hälsade på älgar och åkte över till Öland, där ingen av oss hade varit förut. Det regnade båda dagarna på Öland, men det var härligt ändå.

Den 9 september var jag bjuden på Sara Starkströms själv-vigsel. Jag fick vara tärna, något som jag är jätteglad över. Tack så jättemycket, Sara!

Efter semestern kändes det mest som att allt var en enda lång nedräkning tills jag fick börja skolan, den 14 september. Men äntligen kom dagen för skolstart och det var pirrigt, men jättekul. Plugget har gått över förväntan den här terminen.

I slutet av september bar det av till Östersund och den första träffen med klassen. Det kändes väldigt pirrigt, men det var jättekul att träffa allihop. Och spännande att få komma till Östersund, där jag aldrig varit förut.

Den 10 oktober var det dags för ännu ett bröllop, nämligen min brors. Han vigdes samman med sin sambo i deras trädgård under höstens vackraste dag. Jag fick vara bröllopsfotograf och tog överraskande nog en hel massa fina bilder. Jag läste också ett tal från både mig och mina föräldrar. Det kändes riktigt stort och fint!

I slutet av november var det dags för klass-träff i Östersund igen. Även denna gång gick allt fint. Den här gången var jag väldigt mycket mer avslappnad, kände jag. Puh! Skönt.

Ingen rast ingen ro. Första veckan i december åkte jag på semester till Kap Verde. Där träffade jag min bror och hans familj. Veckan var helt underbar med gratis bar, mat och ALLT! Jag gick omkring och barab njöt.

Väl hemma igen var det dags att söka praktikplats. Jag fick en plats på en vårdcentral på rätt sida stan och det gjorde at jag kunde slappna av helt inför julen.

Julen blev bra. Det var längesen jag njöt så av allt julståhej som i år.

Och nu är det den 2 januari 2010... HURRA!!!

Åsiktsmaskinen
Postat av: Svinto

Hej! Vad skoj att få läsa om ditt fina år! Vad stora grejer som har hänt, särskilt med yrkeslivet :o) Kram!

2010-01-04 @ 02:01:04
URL: http://svintosara.blogg.se/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0