Oväg

Och varför skulle jag, när jag nu sitter här, framför datorn, få för mig att skriva något genialt, magnifikt, hårresande luggslitet bra?

Jag, som bara är en sån som gillar ord, som sliter ner dem från virriga tankar, som målar det pirriga röda på kinderna med så många sprittande ord att det nästan gör ont i magen av dem, eller ont i ögonen, kanske det borde vara.

Så varför skulle just jag vara någon som skulle kunna trolla bort dig från din sida av skärmen, trolla bort dig till stränder med midsommarnattsblå sand, snäckskalsrosa hav och ett helt land fyllt av äventyr, sprickor i jorden och folk utan minne, utan säkerhet och utan garantier för ett tryggt och säkert liv?

Där, på den där stranden är du nu, utan pass och utan språk, utan den där bron att springa över, där möter du hålögavarelser, svartblodiga politikerröster i val där valsedlarna binder fast dig vid gallergrindarna längst ner i fängelsehålorna, där sover du aldrig gott om natten, där lurar vinden dig i gränder så smala att du måste ljuga dig full och tom innan du kan falla handlöst ut ur dem, där är du nu, dit skriver jag dig, om jag nu skulle vilja.

Åsiktsmaskinen
Postat av: Svinto

Hej!

Det var trevligt att träffa dig och Malin i tisdags! Vad bra du var när du läste också, men jag grämer mig fortfarande för att jag inte hann få nån bild på dig när du stod på scen :o(

Dessutom glömde jag ta bilder på oss överhuvudtaget efteråt... Jag är knäpp, tog bara massa bilder på okända människor jag inte känner och sedan inte på sällskapet vid bordet... hm...

2007-12-14 @ 01:49:15
Postat av: Sandra Lang

Hej! Ja, det där måste vi göra om, det är skönt att umgås med andra människor som är kreativa. Jag blir glad och hel av det. Och jag lovar att läsa en lite längre text nästa gång, så att du hinner fota mig. =)

2007-12-14 @ 06:48:00
URL: http://www.sandralang.blogg.se
Postat av: emma johanna

hej ! :)brukar kika i din blogg ibland. kika gärna in i min. kram

2007-12-14 @ 09:44:04
URL: http://emmajohannasillman.blogg.se
Postat av: Sandra

emmajohanna: Hejsan! Vad kul att du hälsar på min blogg! Självklart ska jag titta in på din också! =)

2007-12-14 @ 13:16:54
Postat av: Svinto

haha det låter bra!

2007-12-14 @ 14:21:30

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0