Ett år på riktigt

Ett nästan slätt ärr som man stressar förbi med handen
Så kan nog mitt år beskrivas
En utandning på riktigt för en gångs skull
Jag har känt regnet på riktigt det här året,
sett löven få en sån fantastisk färg på hösten, jag har sett mitt leende i spegeln helt ärligt för första gången, det är som att finnas till för min egen skull, äntligen

Det fanns en del som inte låg tillrätta
som skulle flyttas om, betraktas, hittas

Jag har hittat känslan av mig själv
Den där äkta som inte bara försvinner
Den ligger kvar där i mig
när jag vaknar
Varje dag
Hela livet
Från och med nu
Det här året var en pusselbit


Åsiktsmaskinen

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0